ארנונה לתעשייה קלה באזור הדרום: באר שבע יקרה ב-40% מאשדוד

בתוצאה הכללית של העלויות, אשדוד יקרה יותר בשל העובדה שעלות שכ"ד ודמי ניהול למ"ר באשדוד יקרים

ערי הדרום אינן מקשה אחת, והקרבה לרצועת עזה אינה מוזילה את המחיר. בבדיקה שערכנו ביחס לאזורי תעשייה ב-5 ערים בדרום, נמצא פער של עשרות אחוזים בחיובי הארנונה בין הרשויות - ודווקא הערים הרחוקות יותר מהמרכז יקרות יותר.

הבדיקה נערכה ביחס לתעשייה קלה דוגמת בתי דפוס, מסגריות וכדומה. הנחת העבודה הייתה שמדובר בנכס של 2,000 מ"ר, בתוספת של 30% סככות. לכל מ"ר בנוי הנחנו שקיים עוד חצי מ"ר המשמש כקרקע תפוסה של המפעל. בתוך ה-2,000 מ"ר האמורים, הנחנו שטח של 25% משרדים ו-20% מחסנים.

באשדוד נבדקו שני אזורי תעשייה (לא נבדק אזור התעשייה הצפוני). נמצא כי הארנונה בב"ש ובאשקלון גבוהה בהשוואה לשכנות מצפון - אשדוד, קרית גת וקרית מלאכי, בשל העובדה שב"ש ואשקלון מפצלות את חיובי הארנונה של המפעל בין החלק התעשייתי לחלק המשרדים. בחלק המשרדים התעריף למ"ר גבוה בב"ש פי 5 מהתעריף למ"ר בחלק התעשייתי.

בתוצאה הכללית של העלויות, אשדוד יקרה יותר בשל העובדה שעלות שכ"ד ודמי ניהול למ"ר באשדוד יקרים, ומסתכמים בממוצע ב-35 שקל למ"ר, בעוד שבבאר שבע סך העלויות הללו הוא 28 שקל למ"ר. קרית מלאכי מפתיעה לטובה בכך שסך העלויות למ"ר (שכירות וארנונה) מסתכם בממוצע ב-30 שקל למ"ר. קרית גת, שנהנית מפתיחתו לאחרונה של מחלף קרית גת בכביש 6, יקרה במעט מקרית מלאכי.

הכותב הוא מנכ"ל חברת ערך- מיסוי עירוני וניהול נדל"ן