וול סטריט ננעלה בטריטוריה החיובית בהובלת מגזר האנרגיה; הנפט טיפס 2.6%

גלובס tv S&P 500 עלה ב-0.7% ■ היום החלה ועדת השוק הפתוח של הפדרל ריזרב את פגישתה בת היומיים, בסיומה תכריז מחר על החלטת הריבית ■ מחירי הבתים בארה"ב בחודש יולי עלו ב-0.3%

המסחר בוול סטריט הסתיים בעליות גם היום, וזאת על רקע התגברות האופטימיות באשר להתאוששות כלכלית גלובלית. המדדים המובילים מוסיפים לשייט ברמות השיא השנתיות כאשר את העליות הערב הובילו מגזרי האנרגיה והפיננסים. ואפרופו שייט, הערב בלטה לחיוב מניית קרניבל שבשליטת מיקי אריסון לאחר שפרסמה דוחות טובים מהציפיות ברבעון השלישי (הפיסקלי) והעלתה את התחזיות שלה לשנה כולה.

הדולר שעצר בימים האחרונים את הנפילה המשיך היום לאבד מערכו, והאירו טיפס כנגדו ב-0.8% אל מעבר ל-1.48 הדולר לאירו. חולשת המטבע הירוק היא שמעודדת את עליית שערי המניות בארה"ב כמו גם את עליית מחירי הסחורות הנקובים בדולרים ובהם הנפט שזינק הערב ב-2.6% ל-71.55 דולר לחבית לראשונה לאחר 4 ימים של ירידות.

יו"ר רשות ני"ע בארה"ב, מארי שפירו אמרה היום כי "נדרשת רגולציה על שוק הנגזרים בדומה לזו הקיימת בשווקי הסחורות והמניות". ורשות פדרלית אחרת שעלתה היום לכותרות היא ה-FDIC, הרשות לביטוח פקדונות בנקאיים, אשר עשויה לפנות באופן אירוני לבנקים הגדולים בבקשה שיעזרו לה לממן את פעילותה בעזרה לבנקים "חולים" בהיקף של מיליארדי דולרים, זאת לאחר שבמהלך המשבר הביאה לסגירתם של קרוב ל-100 בנקים.

היום פורסם הנתון הראשון משוק הנדל"ן מבין שלל הנתונים שעוד צפויים השבוע משוק זה, והמשקיעים קיבלו ראיות נוספות למצבה של הכלכלה. ב-17:00, שעון ישראל, סוכנות מימון הדיור הפדרלית (ה-FHFA), דיווחה כי מחירי הבתים בארה"ב בחודש יולי, עלו ב-0.3% לעומת צפי כי העלייה תסתכם ב-0.5% לעומת רמת המחירים שנרשמה ביוני. עיקר העלייה נבעה מהגידול בביקושים שנרשמו לדירות בזכות תוכנית הממשל להטבת מס למי שרכש לראשונה בחייו בית בארה"ב וריבית המשכנתאות הנמוכה השוררת בשוק.

מחליטים על הריבית

היום תחל ועדת השוק הפתוח של הפדרל ריזרב את פגישתה בת היומיים, בה תעריך את הראיות האחרונות למצבה של הכלכלה האמריקנית. נציין שב-5 השבועות שהסתיימו ב-9 בספטמבר נרשם צמצום בהיקף ההלוואות של הבנקים, מה שעלול להקשות על מאמצי הפדרל ריזרב להאיץ את קצב הצמיחה הכלכלית. לפיכך, ייתכן שה'פד' יותיר את ריבית ארה"ב ברמת שפל של 0%-0.25% לתקופה ארוכה יותר מכפי שציפו בשוק.

להערכת אנליסטים, פקידי ה'פד' יעשו כמיטב יכולתם על מנת להשאר השבוע מחוץ לאור הזרקורים, מתוך חשש שכל צעד שהם ינקטו יתפרש כהידוק מוניטרי. "זהו מוסד שמנסה לשמור על פרופיל נמוך ככל שהדבר מתאפשר", אמר וינס ריינהארט, חבר בכיר בסגל ה'פד' לשעבר.

דאו-ג'ונס S&P 500 נאסד"ק

בנק אוף אמריקה מצמצם את תלותו בממשל

בנק אוף אמריקה הודיע כי הסכים לשלם לממשל 425 מיליון דולר כדי לבטל ערבונות על נכסים של מריל לינץ'. אפילו לאחר שנודע על כך, ה-SEC אמר כי ימשיך לקיים משפט נגד הבנק, בטענה שהוא העניק בונוסים למריל אף לפני שנחתמה העסקה. זאת, לאחר ששופט דחה הסכם פשרה בהיקף 33 מיליון דולר.

אינטל הגיבה לדבריו האופטימיים של מנכ"ל החברה, פול אוטליני בכנס המפתחים של החברה כי "מכירות המחשבים האישיים עשויות לעלות במהירות השנה" זאת בעוד שבחברת המחקר גרטנר חוזים ירידה של 2% במכירות ב-2009 . לדעתו "ההתאוששות בשוק זה תתודלק ע"י העובדה כי לא ניתן לוותר על מחשבים - זהו מוצר שאנשים זקוקים לו לחיי היומיום".

סיטיגרופ הגיבה להודעת הקרן הריבונית של ממשלת סינגפור כי צימצמה את החזקותיה בבנק מ-9% ל-5% מהמניות. בעקבות המימוש רשמה הקרן הסינגפורית רווח של 1.6 מיליארד דולר.

חברת שיוטי התענוגות שבשליטת מיקי אריסון, קרניבל , פירסמה את דו"חותיה לרבעון הפיסקאלי השלישי לפיהם ירדו הכנסות החברה ב-14% ל-4.14 מיליארד דולר ובשורה התחתונה דיווחה החברה כי רווחיה ירדו ב-12% והרווח למניה הסתכם ב-1.33 דולר, למרות הירידה בשני הסעיפים ביחס לשנה שעברה - הכתה החברה את התחזיות בשוק. בנוסף החברה פרסמה את תחזיותיה לרבעון הרביעי לפיהן ההכנסות יעמדו על 2.16-2.2 מיליארד דולר והרווח למניה יהיה 16-20 סנט למניה, תחזית זו גבוהה מהציפיות שהיו בשוק כמוכן העלתה החברה את התחזיות לשנת 2009 כולה, זאת על רקע קפיצה בהזמנות לחופשות. גם החברה המתחרה, רויאל קאריביאן שבשליטת משפ' עופר מגיבה בעליות.

מניית BSDM בלטה הערב מבין המניות הנסחרות בנאסד"ק כשזינקה ביותר מ-100% לאחר שבבכנס האירופי לסרטן הוצגו תוצאות מחקר בו נעשה שימוש במכשיר החברה המיועד לחימום רקמות הנגועות בסרטן. המחקר הוכיח כי טיפול בחום אלקטרומגנטי הופך את הטיפול הכימותרפי ליעיל פי שניים.

סוכנות "בלומברג" מצטטת מקורות יודעי דבר, לפיהם פורד תודיע על תוכניותיה לבנות מפעל שלישי בסין.

פייזר ו-וויית' אמרו אמש, לאחר המסחר, כיהן הסכימו להעביר לחברת Boehringer Ingelheim נכסים מסויימים בתחום בריאות בע"ח, כחלק מתהליך הרכישה של פייזר את וויית'. לא נמסרו פרטים פיננסיים.

לקראת סיום הרבעון השלישי, ברקליס קפיטל מעריך שרווחי גוגל יעלו ב-4.4%, לעומת צפי השוק לצמיחה של 3.2% בלבד. המניה חוצה היום לראשונה מאז אוגוסט שעבר את רמת 500 הדולר.

ענקית הגנריקה הישראלית טבע עלתה אמש כמועמדת לרכישת רציופארם, חברת התרופות הגנריות הרביעית בגודלה בעולם, לפי שווי של 3 מיליארד אירו. מכירותיה של רציופארם בשנת 2008 הסתכמו ב-1.9 מיליארד אירו.

האם סרגון תזכה לראות תוספת הכנסות של 9 מיליון דולר ב-3 הרבעונים הקרובים? בבית ההשקעות וודבוש מורגן (Wedbush Morgan) מעריכים שכן. בסקירה שפרסמו אמש האנליסטים בבית ההשקעות, הם מסרו כי חברת תקשורת גדולה ביצעה שינוי אסטרטגי שממנו עשויה סרגון להיטיב, ולפיכך הם העלו את מחיר היעד שלהם למניה והקפיצו אותה בכמעט 6%.

מלאנוקס הודיעה על השקת כרטיס הרשת הראשון מסוגו בעולם לתקשורת נתונים בפרוטוקול אית'רנט במהירות 40 ג'יגה ביט לשניה.

בלופניקס הודיעה על חוזה מודרניזציה חדש עם חברת מיקור חוץ מבריטניה בהיקף מיליון דולר.

[לטבלת ישראליות בעולם][לארביטראז]