פרטנר טוענת לאפליה בתחום השיחות הבינלאומיות

שוקלת לעתור לבג"ץ נגד משרד התקשורת בעקבות סירובו לאפשר לה לרכוש את 012 סמייל ■ בהנהלת פרטנר רואים באיסור של משרד התקשורת אפליה והעדפה פסולה של מתחרותיה, פלאפון וסלקום

חברת פרטנר שוקלת לעתור לבג"ץ נגד משרד התקשורת בעקבות סירובו לאפשר לה להיכנס לשוק השיחות הבינלאומיות. בהנהלת פרטנר רואים באיסור של משרד התקשורת אפליה והעדפה פסולה של מתחרותיה.

בשל חשיבות הנושא נפגש לאחרונה מנכ"ל פרטנר, דוד אבנר, עם מנכ"ל משרד התקשורת, עדן בר-טל. ל"גלובס" נודע כי בפגישה טענה פרטנר כי התנאי של משרד התקשורת, שלפיו החברות הסלולריות לא ייכנסו לשוק השיחות הבינלאומיות כל עוד לא מתרחבת התחרות בשוק הסלולרי, כלומר לא נכנסים שחקנים חדשים דוגמת MVNO - מפלה אותה לרעה.

לטענת פרטנר, בניגוד למתחרותיה פלאפון וסלקום, היא לא שייכת לקבוצת תקשורת שבבעלותה חברת שיחות בינלאומיות, דוגמת 013 נטוויז'ן, חברה אחות לסלקום, ובזק בינלאומי, חברה אחות לפלאפון.

בפרטנר טענו בפגישה כי לא רק שמונעים ממנה רישיון, אלא שגם מונעים ממנה את האפשרות לרכוש ספקית של שיחות בינלאומיות - מה שמעמיד אותה בעמדת נחיתות מול מתחרותיה.

בשולי הדברים נציין כי פרטנר מעוניינת לרכוש את חברת 012 סמייל, וכי היא פנתה לבעל המניות שלה כדי לקדם עסקה כזו, אך הבעיה הרגולטורית בעינה עומדת. לפיכך פרטנר רואה בסירוב משרד התקשורת מגבלה ברמה האסטרטגית ולא רק ברמת השירות.

מבחינת פרטנר, התנאי הוא פסול ולא ענייני, משום שכניסת MVNO לשוק אינה תלויה בה, ומשום שכניסה כזו יכולה להיכשל מסיבות רבות.

למרות הטענות של פרטנר, במשרד התקשורת לא מתכוונים להיענות לבקשה, ובימים הקרובים החברה תקבל תשובה רשמית בעניין. במשרד לא השתכנעו כי יש כרגע מקום לשנות את המדיניות, כנראה משום שמעריכים שם כי כניסתו של שחקן נוסף לשוק תתבצע בחודשים הקרובים.