יישום ההחלטה על שידורי הספורט בערוצים בתשלום נדחה לסוף אוקטובר

מועצת הכבלים והלוויין החליטה להמתין עם ההחלטה הסופית בעניין הסדרת שידורי הספורט ■ לפי המודל אליו מכוונת המועצה, יורחבו התכנים בערוצי הבסיס של ערוץ הספורט, ובמקביל יופשרו תכנים לערוצי הלייב

מועצת הכבלים והלוויין האריכה היום (ה') את המועד לקבלת החלטה בנושא שידורים חיים של ארועי ספורט בערוצים בתשלום עד לסוף חודש אוקטובר.

כזכור, בחודש נובמבר 2008 קיבלה המועצה החלטה בעניין שידורים חיים של אירועי ספורט בתחומי הכדורגל, הכדורסל והטניס, ובחודש פברואר 2009 התקבלה במועצה החלטה בדבר הרחבת רשימת הארועים המוכרזים, אותם אין לשדר בערוצים בתשלום. החלטות אלה היו אמורות להיכנס לתוקף ב-31 ביוני 2009, אלא שאז החליטה המועצה לדחות את ההחלטה לסוף ספטמבר, מתוך הסבר כי ברצונה לבחון מודלים נוספים להסדרת הנושא. היום, כאמור, היא החליטה לדחות את החלטתה הסופית בעניין ערוצי הספורט בעוד 6 שבועות.

על פי המודל אליו מכוונת המועצה, יורחבו התכנים שמיועדים לערוצי הבסיס של ערוץ הספורט (ספורט 5 וספורט 5+), אולם בתמורה לכך תמשיך לאפשר שידורים ישירים גם בערוצים בתשלום של ערוץ הספורט (5+LIVE ו-5+GOLD), ולא "תחסל" את ערוצי הלייב כפי שהשתמע מההחלטה שהתגבשה בסוף 2008.

מחלוקת אחת שיצטרכו לפתור בהסדר זמני לתקופה הקרובה היא עם חברת צ'רלטון, שמחזיקה בזכויות השידור של הפועל תל אביב בליגה האירופית. לפי הרגולציה הקיימת, הקבוצות הישראליות בליגה האירופית מחוייבות להיות משודרות בערוצים פתוחים. עם זאת, בצ'רלטון פועלים ביחד עם המועצה להסדיר את האפשרות שבמידה ולא יהיו ערוצים פתוחים שיהיו מוכנים לשלם מחיר סביר עבור המשחקים, היא תוכל לשדר אותם בערוצים ספורט 1 וספורט 2. משחקה הקרוב של הפועל במפעל ייערך ביום חמישי בשבוע הבא מול המבורג.