המעו"ף פרץ את רמת ה-1,000 ורחוק ב-21% מהשיא: עלה ב-1.9% ל-1,015 נק'

גלובס tv בזק ריכזה את המחזור הגדול בשוק והוסיפה 4.7% לאור הפרסום ב"גלובס" על העלאת משקלה במעו"ף ■ אפריקה עלתה ב-3.4% לקראת סבב שיחות נוסף עם המוסדיים ■ חגיגת הגז הטבעי: רציו זינקה ב-11.8%

יום לפני סגירת הרבעון השלישי ובתחילתו של שבוע מסחר מקוצר בבורסה, נרשמו היום עליות שערים חדות במדדים המובילים בת"א בהם בולט מדד הבנקים שזינק בכ-2.9%. העליות בשוק הושפעו מהעליות אמש בוול סטריט ומנתוני מאקרו טובים מהצפוי בארה"ב מכיוון שוק הנדל"ן שחיזקו את המגמה החיובית גם אצלנו. כמו כן הושפעו המשקיעים מהחלטת בנק ישראל ביום ה' האחרון להותיר את הריבית במשק על כנה ב-0.75%.

מחזור המסחר היה גבוה יחסית והסתכם ביותר מ-2 מיליארד שקל. ומניית בזק ריכזה את המחזור השני בגודלו בשוק (אחרי כי"ל שעקפה אותה בסיום) שהסתכם בכ-177 מיליון שקל בעוד המניה רשמה עלייה של כ-4.7% לאור הפרסום ב"גלובס" על העלאת המשקל הצפוי לה במדד המעו"ף.

מדד המעו"ף סגר בעלייה של 1.9% ב-1,015 נקודות לאחר שבמהלך המסחר נגע היום ב-1,018 נקודות - שיא שלא נראה מאז ה-8 בספטמבר 2008. כמו כן, זו הפעם הראשונה מאז ה-26 באוגוסט שהמדד המוביל עולה מעל 1,000 הנקודות המדד המוביל בבורסה הישראלית נמוך עדיין בכ-21% מרמות השיא של כל הזמנים. אפריקה ישראל, המנהלת מגעים להסדר החוב הגדול בשוק, המשיכה לבלוט בעקבות ההתפתחויות האחרונות. מניות הבנקים הגדולים לאומי ופועלים טיפסו ביותר מ-3% ומדד הבנקים היה המדד שבלט לחיוב.

בוול סטריט נפתח היום המסחר בעליות קלות לאחר שמדד ה-S&P קייס-שילר לבחינת מחירי הבתים בארה"ב הראה כי מחירי הבתים ב-20 הערים הגדולות ירדו ב-13.3% בחודש יולי בהשוואה ליולי אשתקד. מדובר בנתון טוב יותר לעומת התחזיות המוקדמות, אשר עמדו על ירידה של 14.2%. נזכיר כי בעקבות החלפת השעון בישראל לשעות חורף, צפוי בחודש הקרוב להתנהל מסחר מקביל של שעה שלמה בין הבורסה בת"א לוול סטריט, מה שעשוי לחיות את פעילות הארביטרז'.

היום התקיים המכרז השבועי האחרון לחודש ספטמבר במסגרתו מוכר האוצר אג"ח ממשלתיות ומגייס הון מהגופים המוסדיים ומהציבור. היום גייס האוצר מיליארד שקל, כאשר 750 מיליון שקל גויסו באפיק הלא צמוד בריבית קבועה לשלושה מועדים שונים ו-250 מיליון שקל גויסו באפיק הצמוד ל-30 שנה. בחודש ספטמבר גייסה המדיה סך של 4 מיליארד שקל. בשוק האג"ח הקונצרניות רשמו מדדי התל-בונד עליות של 0.6%-0.8%.

ביום חמישי החליט נגיד בנק ישראל, פרופ' סטנלי פישר, להותיר את הריבית במשק על כנה, ברמה של 0.75%. נזכיר כי טרם ההחלטה שררה מחלוקת בשוק באשר לצעדו של הנגיד, כך שלאחר ההחלטה פוזר הערפל והדבר ניכר בשוק המט"ח, שם קיבלו הסוחרים הזדמנות להגיב. הדולר עלה מרמה של כ-3.73 שקלים לפני ההחלטה לכ-3.78 שקלים היום. היום, בבנק ההשקעות האמריקני גולדמן זאקס מעריכים כי הריבית בישראל תעלה ל-3% ברבעון השלישי של 2010, אולם הדרך לשם תהיה איטית ולא צפויות העלאות ריבית נוספות בחודשים הקרובות.

עוד בזירת המאקרו, במשרד האוצר מתכננים לבצע קיצוץ רוחבי בהיקף 2 מיליארד שקל. הסכום שיקוצץ יוקצה לטובת חלק מרשימת דברים שיש לתת להם מענה תקציבי, ומסתכמים כרגע בכ-9 מיליארד שקל, בין היתר לצורכי ביטחון וכן במסגרת ההיערכות להתמודדות עם שפעת החזירים.

כאמור, גם היום ממשיכה אפריקה ישראל לרכז תשומת לב רבה על רקע הסדר החוב. בימים הקרובים תחל החברה בסבב שיחות עם נציגויות מחזיקי האג"ח, כאשר ההערכות בשוק הן כי אפריקה תיאלץ לשפר באופן מהותי את מתווה ההסדר שפרסמה באחרונה אם ברצונה להגיע להסדר ובעל השליטה, לב לבייב, יצטרך להכניס את היד לכיס ולהזרים כסף לחברה אם ברצונו להמשיך לשמור על השליטה. בכל מקרה, בשוק מעריכים כי התהליך המורכב יימשך חודשים.

ת"א- 25 ת"א-100 ת"א-בנק נדלן 15

בזק עולה במשקל

עוד בענייני אפריקה, החברה הבת דניה סיבוס דיווחה כי המנכ"ל אילן בן גיגי עוזב את הקבוצה. רונן גינצבורג, סמנכ"ל ההנדסה של החברה, יחליפו בתפקיד.

טבע נסחרה על רקע הודעתה מליל שישי כי נחלה הפסד בבית המשפט מול חברת התרופות אסטרה-זנקה. למרות הפסיקה השלילית, יש לציין כי המניה עלתה אמש בוול סטריט, הן בשל המומנטום החיובי בשוק והן לאור העובדה שהיא הוזכרה במניה מומלצת להשקעה באתר האינטרנט של גורו המניות ג'ים קריימר, אשר מנה את טבע מבין החברות הצומחות והמומלצות.

בשוק מעריכים כי מניית בזק תזכה בקרוב לביקושים של כ-113 מיליון שקל בעקבות הגדלת המשקל שלה במדד המעו"ף ל-9.5% מ-7.43%. הבורסה אמורה להודיע מחר (ד') על עדכוני המשקל של המניות במדדים.

כלל פיננסים , בית ההשקעות שהפסיד מתחילת 2008 כ-200 מיליון שקל, יזכה להזרמת הון מהחברה האם, כלל ביטוח . חברת הביטוח מתכוונת לגייס כ-200 מיליון שקל ממשקיעים מוסדיים ולהזרים 150 מיליון שקל לבית ההשקעות.

מכתשים אגן נסחרה על רקע הודעת יצרנית חומרי ההדברה הגדולה באוסטרליה, נופארם, לפיה היא וחברת הכימיקלים הסינית סינוכם (Sinochem) הגיעו להסכם רכישה. החברה הסינית אמורה לרכוש את נופארם לפי שווי של 2.46 מיליארד דולר. מדובר בפרמיה של 17% על מחיר השוק ותג מחיר המשקף מכפיל 1.1 על ההכנסות ב-2008. לצורך ההשוואה, מכתשים עצמה נסחרת במכפיל 0.8% על ההכנסות ב-2008.

מבין המניות הקטנות יותר בשוק, כן פייט ביופרמה הודיעה היום כי תפעל להתחלת ניסוי שלב III בתרופת ב-CF101 שלה המיועדת לטיפול במחלת העור פסוריאזיס. יחידות ההשתתפות של שותפויות קידוחי הגז הטבעי מרכזות היום עניין, כדוגמת רציו יהש ואבנר יהש . הסיבה: התחלת ביצוע סקר סייסמי תלת מימדי ב-26 בספטמבר ברשיונות "עמית", "רחל", "דוד", "חנה" ו-"ערן". הסקר אמור להימשך כ-3 חודשים.

מניית רמי לוי בלטה לחיוב בין מניות רשתות הקמעונאות לאחר שהחברה פרסמה מצגת לשוק ההון לפיה מתכוונת רשת הדיסקאונט לגדול בשנה הקרובה ב-50%. בכוונת רמי לוי לפתוח עוד 8 סניפים מעבר ל-16 הסניפים הפועלים כיום, ובעתיד בכוונתה להגיע לסך של 30 סניפים. הרשת תבצע חדירה גם למגזר הערבי וכן למגזר החרדי, בו כבר החלה לפעול דרך סניף בית"ר-עילית. הרשת גם מתכוונת להגדיל את סל מוצרי המותג הפרטי.

[לאתר המעו"ף]