"מאה שנים של בדידות" נבחר לספר המשפיע ביותר ב-25 השנים האחרונות

הבחירה נעשתה על-ידי מגזין ספרותי אפריקני החוגג בימים אלה את שנתו ה-25 ■ הסופרים שאותם איגד המגזין לצורך הסקר אינם מערביים אלא ילידי היבשת השחורה

סקר מטעם איגוד הסופרים הבינלאומי שהתפרסם במגזין הספרותי "וואסאפירי" ("נוסע תרבותי" בסאווהילית), מציין שהבחירה של 25 סופרים מובילים, היתה ב"מאה שנים של בדידות" כספר המשפיע והמעצב ביותר את העולם הספרותי של רבע המאה האחרונה.

הספר הוא ציון דרך בעולם הספרות, לא רק בשל ערכו הספרותי אלא בעיקר כמבשר לזרם של ספרות מארצות אפריקה, אסיה ודרום אמריקה שחדרה ולעיתים אף מובילה את הספרות המערבית של ימינו. יש לציין שמדובר במגזין ספרותי אפריקני החוגג בימים אלה את שנתו ה-25. הסופרים שאותם איגד לצורך הסקר אינם מערביים, אלא ילידי היבשת השחורה, ולכן מעניין לשמוע את דבריו של אייקווי פארקס, אחד הסופרים שבחר במארקס כמשפיע ביותר: "הספר הזה לימד את המערב לקרוא מציאות אלטרנטיבית לחייהם שלהם, מה שבתורו פתח את השער לסופרים לא מערביים אחרים, כמוני וכמו סופרים אחרים מאפריקה ומאסיה". והוא מוסיף: "לבד מהעובדה שזהו ספר מופלא, הוא לימד קוראים מערביים סובלנות כלפי פרספקטיבות אחרות".

ראוי לציין שהבחירה של הסופרים האפריקניים לא התבססה על הקריטריון הזה בלבד. "לוליטה" של ולאדימיר נבוקוב נכנסה לרשימה בשל "יכולותו הוירטואוזית המפעימה של נבוקוב", ו"סיפורים קצרים של ריימונד קארבר" שעליהם נאמר: "אין קורס לכתיבה יצירתית שיכול להתקיים בלעדי קארבר. אלפי כותבים צעירים למדו על פיו לגרם את עבודותיהם עד לעצם. אם כי אף אחד לא יכול להשתוות לגאוניות, למקצב ולניואנסים שלו".