טדי שגיא השקיע 7 מיליון דולר ברה-אימג' עם קרן השקעות חדשה

חברת ההשקעות של בעל השליטה בפלייטק מנהלת כ-100 מיליון דולר ■ המודל שלה: רכישת השליטה בחברות וייעול פעילותן

טדי שגיא, שהנפיק ב-2006 את חברת פלייטק לפי שווי של מיליארד דולר, מנסה את כוחו גם בהשקעות בחברות סטארט-אפ.

במסגרת זו, שגיא ביצע גם השקעה ב-Reimage הישראלית. סכום ההשקעה לא פורסם, אבל מקורבים לחברה מציינים כי הוא 5-7 מיליון דולר.

את ההון שגיא הקצה מחברת השקעות חדשה שפועלת מקפריסין ומנהלת את 100 מיליון דולר מכספו הפרטי. הון זה נועד להשקעות בחברות טכנולוגיה צעירות ברחבי העולם, כאשר רה-אימג' היא החברה השנייה שהגוף השקיע בה. קדמה לה השקעה של עשרות מיליוני דולרים בחברת מסרים מיידיים מחו"ל.

חברת ההשקעות אינה פועלת כקרן הון סיכון, אלא במודל אקטיבי, לפיו היא רוכשת שליטה בחברות ומסייעת להן לייעל את פעילותן. מנהל הפעילות הוא טים מיקלי, שעד לפני שנה וחצי היה ראש מחלקת ההנפקות בבית ההשקעות קולינס סטיוארט.

חברת ההשקעות שומרת על חשאיות מירבית - אין לה שם או אתר אינטרנט ויזמים שיבקשו לעניין אותה במרכולתם, יצטרכו להתאמץ כדי למצוא את שגיא עצמו. בנוסף, החברה גם לא התחייבה להשקיע רק בחברות ישראליות.

שגיא ניסה כוחו בעבר בהשקעות בהיי-טק. לפי חברת המחקר IVC, הוא הקים קרן הון סיכון בשם ניו-אייג' ונצ'רס, שפעלה עד 2002. ההשקעה היחידה שעשתה הייתה בחברת פלייטק. לצד שגיא, ניהל את פעילות ניו-אייג' אלעד כהן, אף הוא ממקימי פלייטק.

ללא פירמוט

רה-אימג' מפתחת תוכנת שירות לתיקון תקלות במחשבים אישיים, ללא פירמוט. החברה הוקמה לפני כשנתיים וחצי בידי זאק דחוביץ', שגם מנהל אותה. עד ההשקעה הנוכחית היא גייסה 2.6 מיליון דולר על-ידי קרוסבר קפיטל ומשקיעים פרטיים.

לחברה יש כבר הכנסות ולקוחות. ההשקעה החדשה תאפשר לה לשכור עשרות עובדים נוספים ולהגדיל את היקפי המכירות.

עד לאחרונה, החברה פנתה לשוק טכנאי המחשבים, אבל החליטה לפנות ישירות לצרכנים. לדברי דחוביץ', המשקיע החדש יסייע לה להגיע ישירות למיליוני המשתמשים ברשת.

דחוביץ' אמר היום ל"גלובס" כי "המשקיעים מכירים את האינטרנט באופן מצוין ויכולים לסייע למנף את המוצר". לדבריו, "צמחנו בשנה האחרונה מבחינת משתמשים והכנסות ב-30% ברבעון. אנחנו רוצים להמשיך לפתח את המוצר, כך שהמשתמשים לא רק יגיעו אליו במשבר אלא הוא יהיה מותקן על המחשב באופן קבוע".

דחוביץ' הקים בעבר את היחידה לחקירת פשעי מחשב בצה"ל ועסק בפיתוח מערכות שעוסקות באיסוף מודיעין על רשתות אינטרנט, לאחר מכן הקים חברה שעסקה בפיתוח בתחום הווירטואליזציה, אבל זו לא שרדה. *