ועד העובדים בבנק הפועלים הסכים לקיצוץ בתנאי ההעסקה

החיסכון הצפוי: כ-200 מיליון שקל ■ הוועד ויתר על תוספת שכר של 2.5% ועל עדכון התעריפים של השי לחג, והסכים לקיצוץ של 5 ימים ביתרת ימי החופשה לעובד

הישג מרשים למנכ"ל החדש של בנק הפועלים , ציון קינן. ועד עובדי הבנק בראשות שרלי אמזלג חתם רשמית על הסכמתו לקיצוץ בתנאי ההעסקה. החיסכון הצפוי לבנק יעמוד ברבעון השלישי על כ-200 מיליון שקל.

כתוצאה מכך, מעריכים בהפועלים, יגדל הרווח של הבנק ברבעון זה ב-130 מיליון שקל. בנוסף צפוי הפועלים לחסוך בשנת 2010 הוצאות שכר ותנאים נלווים בסך כ-70 מיליון שקל. בבנק הפועלים בארץ כ-10,600 עובדים.

לא יעדכנו תעריפים

ועד העובדים ויתר על תוספת שכר של 2.5% שהעובדים היו אמורים לקבל החל מינואר 2010. החיסכון הצפוי מביטול התוספת נאמד בכ-52 מיליון שקל בשנה. עובדי הפועלים ויתרו גם על עדכון התעריפים של השי לחגים, של הקייטנות ושל ההבראה, והסכימו לקיצוץ של 5 ימים ביתרת ימי החופשה של כל עובד.

סוכם כי עובד שלא עומדת לזכותו יתרת ימים מספקת, ינוכה לו יום בשנה למשך חמש שנים. המענק ל-25 שנות עבודה קוצץ למשכורת אחת והמענק על 40 שנות עבודה בוטל. תוספת הדירוג השכר לשנת 2010 ירדה לשיעור של 20% מהעובדים.

מעבר לכך הוחלט להקים ועדה משותפת להנהלה ולארגון העובדים, שתבחן את נושא האש"ל, את תלושי האירוח ואת המכשירים הסלולריים. עוד נקבע כי מודל הבנקאות הרזה (LEAN BANKING) יופעל בעוד 12 סניפים, כשההנהלה וארגון העובדים יקבעו יחד אילו סניפים יצורפו למודל.

הבסיס מוגן

בתמורה לקיצוץ לא יפגע שכרם הבסיסי של עובדי הפועלים ושכרם ברוטו שעמד בממוצע בשנת 2008 על 16,100 שקל בחודש לא יקוצץ. עוד הסכימה הנהלת הפועלים כי עובדי "פועלים אקספרס" יקלטו במעמד של עובדי בנק ועובדי בנק מן המניין יוכלו להציג מועמדותם להעסקה בסניפים אלה.

בנוסף עובדי הפועלים יקבלו אופציות לרכישת מניות הבנק במחיר של שקל אחד לכל אופציה. בממוצע יקבל כל עובד 1,200 אופציות. שער מניית הפועלים הוא 13.87 שקל. מתן האופציות מותנה באישור המפקח על הבנקים לרכישה עצמית של מניות הבנק כדי ליצור מאגר למימוש האופציות.