יאיר לוינשטיין רוכש את השליטה בפרפקט

ירכוש את אחזקות ניר מלכה בחברה תמורת כ-20 מיליון שקל ■ פרפקט התמזג אשתקד עם קופות אלטשולר-שחם

אקזיט נוסף, קטן אומנם, נרשם היום בענף בתי ההשקעות. ניר מלכה, מבעלי פרפקט שמוזגה לתוך אלטשולר שחם לפני כשנה, ימכור את חלקו, 33%, לשותפו יאיר לוינשטיין, כך נודע ל"גלובס". ההערכות הן כי מחיר העסקה עומד על כ-20 מיליון שקל, ולאחריה יחזיק לוינשטיין, המשמש כיום כמנכ"ל אלטשולר-שחם גמל, ב-66% מהחברה.

שותפה נוספת בפרפקט, שתמשיך להחזיק ב-33% הנותרים, היא חברת קמור של דני ברנר. קמור, העוסקת בעיקר בתחומי הרכב והנדל"ן, נכנסה להשקעה בפרפקט במאי אשתקד, אז רכשה מידי עמית ברגר את חלקו תמורת 30-35 מיליון שקל - מחיר ששיקף לבית ההשקעות אז שווי של 105 מיליון שקל.

הנכס היחיד של פרפקט כיום הוא אחזקה של 38% בקופות הגמל של אלטשולר-שחם, עימן התמזגה. ביחד, מנהלות כיום החברות כ-9 מיליארד שקל. בהתאם להערכת שווי שקיבלה אלטשולר שחם לאחר המיזוג, שווי חברת הגמל הממוזגת הוא 212 מיליון שקל.

המיזוג בין החברות הושלם רק בחודש יוני האחרון, לאחר קבלת כל האישורים הרגולטוריים, אולם הוא עדיין לא תורם לתוצאות. חברת הגמל רשמה ברבעון השני הפסד של 3.5 מיליון שקל, שנבע מהוצאות המיזוג.

לפני המיזוג, היה פרפקט בית השקעות קטן שהוקם לפני כארבע שנים. בזכות קשריהם הענפים של מקימי החברה, מלכה ולוינשטיין, עם סוכני הביטוח, וכן מדיניות עמלות שמנות שהנהיגו, הוא נהנה מגיוסים גדולים. כך, פרפקט ניהל בשיאו כ-3 מיליארד שקל, אך בעת המיזוג עם אלטשולר שחם נותרו בו רק כ-2 מיליארד שקל.

בסוף השבוע שעבר פורסם כי קרן ההשקעות שירז המנוהלת על ידי נדב דותן וניר לינצ'בסקי, תשקיע 60 מיליון שקל בבית ההשקעות אלטשולר שחם, ותקבל בתמורה 20%-25% מהמניות.

העסקה משקפת לאלטשולר שחם שווי של כ-240-300 מיליון שקל, אחרי הכסף. בית ההשקעות מנהל נכסים בהיקף של כ-13 מיליארד שקל, מתוכם כ-9 מיליארד שקל בחברת הגמל ששווייה, על פי הערכת שווי שלאחר המיזוג עם פרפקט, עומד על 212 מליון שקל.

ההיכרות בין שחם ואלטשולר לבין שירז השקעות היא בת כמה שנים ומתבססת על קשרים אישיים בין המשפחות. נדב דותן, בנו של בועז דותן, ממייסדי אמדוקס, התעניין כבר בשנת 2002 ברכישת נתח דומה מבית ההשקעות, ככל הידוע לפי שווי של כ-65 מיליון שקל בלבד - כלומר, כחמישית מהשווי בו נעשית העיסקה הנוכחית. אך המו"מ לא צלח ומאז ועד היום רשם בית ההשקעות גידול מרשים, הרוב כתוצאה מצמיחה אורגנית.

דותן ולינצ'בסקי ימונו לדירקטורים, אך לא יהיו נושאי משרה בבית ההשקעות.