הזמרת המיתולוגית מרסדס סוסה הלכה לעולמה בגיל 74

בימים האחרונים הזמרת הארגנטינאית היתה מחוסרת הכרה והונשמה בעזרת מכונה ■ אתר המעריצים הרשמי שלה קרס בסוף השבוע בגלל עומס פניות של גולשים שביקשו לאחל לה החלמה

הזמרת הארגנטינאית המיתולוגית מרסדס סוסה הלכה הבוקר (א') לעולמה כשהיא בת 74. הזמרת הדגולה אושפזה ב-18 בספטמבר בקליניקה "טרינידד" בבואנוס איירס, כשהיא סובלת מכשל בתפקוד איבריה החיוניים, בהם הריאות. בימים האחרונים סוסה היתה חסרת הכרה והונשמה בעזרת מכונה, בעוד בני משפחתה וחבריה הקרובים, בהם בנה פביאן מאטיס, שהו לצידה.

במקביל, אתר המעריצים הרשמי של סוסה קרס בסוף השבוע בגלל עומס פניות של גולשים שביקשו לאחל החלמה לזמרת האהובה עליהם. גם עמוד הפייסבוק של סוסה הוצף ברבבות פניות, ובני משפחתה כבר שחררו בסוף השבוע הודעה רשמית לתקשורת שבה הם מודים על התמיכה והדאגה לשלומה.

נשיאת ארגנטינה, כריסטינה פרננדז, שוחחה בסוף השבוע עם בנה של סוסה, פביאן מאטיס, והודיעה לו כי היא וחברי הממשלה עומדים לרשות המשפחה בכל עניין שבו יוכלו לסייע.

מרסדס סוסה נחשבת לזמרת הנערצת ביותר בדרום אמריקה. היא הוציאה עד כה 70 אלבומים, ועשרות משיריה הפכו נכסי צאן ברזל בינלאומיים. סוסה זכתה לכינוי "לה נגרה" (השחורה) בגלל שערה השחור הארוך שהפך לסמלה המסחרי, והיא נחשבה פעילה למען השלום וזכויות האדם במדינות רבות בעולם, בהן ישראל.

סוסה הוחתמה לראשונה על חוזה הקלטות אחרי שזכתה בתחרות כשרונות צעירים בגיל 15, ובסוף שנות ה-60 החלה להקליט באופן מקצועי. רבים משיריה מחו על המצב החברתי בארגנטינה של ימי שלטון הגנרלים, והיא אף חיה בגלות שנים רבות אחרי שהשלטונות דאז החלו להתנכל לה ואסרו על השמעת שיריה ברדיו ובטלוויזיה. עם זאת, כאשר שבה למולדתה כבר נחשבה סוסה לגיבורה לאומית, מעמד שרק התחזק עם השנים.

למרות בריאותה הרופפת (בין השאר סבלה לפני מספר שנים מדיכאון קליני מתמשך), המשיכה סוסה להקליט ולהופיע בהצלחה עצומה, ובין השאר ביקרה פעמים רבות בישראל והתקבלה באהבה גדולה של הקהל המקומי, בעיקר עולים מדרום אמריקה.

הופעתה האחרונה של סוסה בארץ היתה בשנה שעברה, במהלכה התבשרה כי הזמרת מיטל טרבלסי (שאותה גם אירחה על במת היכל התרבות בתל-אביב) מעלה מופע ומוציאה אלבום מחווה לשיריה בעברית.

בעבר שיתפה סוסה פעולה בהופעות בארץ עם אביב גפן (ב-1996 שרה איתו את "לבכות לך" לזכרו של יצחק רבין), דייויד ברוזה וחווה אלברשטיין.