Quammy שואף לקחת את אפליקציית אנשי הקשר בסלולר צעד אחד קדימה

התוכנה של הסטארט-אפ הישראלי מאפשרת לכלול ברשימת אנשי הקשר בסלולר גם חשבונות ברשתות חברתיות

מכשירי הסלולר החכמים שמציפים את השווקים כבר מזמן אינם רק כלי לניהול שיחה, אלא כלי התקשורת העיקרי עימו אנחנו עושים כמעט כל פעולה. אחת האפקליציות השימושיות ביותר שבמכשירי הסלולר היא עדיין אנשי הקשר - אותה רשימה שמאפשרת לנו לנהל את הקשרים שלנו בצורה יעילה יותר.

הסטארט-אפ הישראלי Quammy, שהוקם ב-2008 על-ידי האחים רז מלחי (מנכ"ל), אדם מלחי (סמנכ"ל ניהול מובייל) ועידו גורן (סמנכ"ל טכנולוגיות), שואף לקחת את האפליקציה הזו צעד אחד קדימה: "אנחנו הופכים את רשימת אנשי הקשר הסלולרית ממשהו חד-ממדי, שמספק לנו מידע יבש לאפליקציה שיש בה הרבה יותר עומק שמאפשרת להפוך את אנשי הקשר שלנו למערכות יחסים אמיתיות", מסביר רז.

Quammy היא תוכנת תשתית סלולרית, שהורדה שלה מאפשרת למשתמשי הקצה לשדרג את רשימת אנשי הקשר שלהם, כך שבמקום שהיא תכיל רק מספרי טלפון, היא תכלול כרטיסי ביקור עם כל האינפורמציה הרלבנטית והעדכנית של איש הקשר, כגון פרופיל עסקי, חשבונות ברשתות חברתיות, ברכות אישיות ואתרים אישיים.

"אנחנו לא מחליפים את רשימת אנשי הקשר אלא מייעלים את מה שכבר קיים במכשירי הסלולר", מוסיף רז. "זה מייצר ממדים נוספים למערכות היחסים שלנו, ומתרגם את היחסים הווירטואליים שלנו לעולם הממשי".

לדברי רז, לאפליקציה זו יש גם חשיבות בעולם העסקים, ובפרט עבור אנשי שיווק ומכירות. כך, מי שמותקנת על המכשיר שלו התוכנה של Quammy יכול ליצור פרופיל אישי עם כל המידע והמשתמשים האחרים מתעדכנים באופן אוטומטי. "המשתמשים יכולים גם לייבא את המידע שלהם או של אנשי הקשר שלהם ממקומות אחרים ברשת, כגון פייסבוק ולינקדאין", מוסיף רז.

יוצאים לגיוס נוסף

Quammy גייה חצי מיליון דולר מחממת Hi-center , וכעת היא נמצאת בסבב גיוס נוסף. החברה מלווה על-ידי ג'י-פקטור של גריי אינטראקטיב מקבוצת אדלר חומסקי, שמספקת לחברה ייעוץ וליווי תמורת אקוויטי.

לדברי רז, יש חברות שמציעות שירותים דומים, כמו FriendSync המספקת אפליקציית סינכרון של פייסבוק לאייפון, אולם "אלה שירותים מצומצמים. התוכנה שלנו רחבה יותר ומאפשרת למפתחים חיצוניים לפתח יישומים נלווים".

התוכנה תושק בשבועיים הקרובים בגרסת בטא סגורה, ותתמוך במכשירים שמתבססים על מערכות ההפעלה של נוקיה (סימביאן) ווינדוס מובייל והאייפון, ובקרוב גם בבלקברי ואנדרואיד.

לגבי המודל העסקי, רז מצהיר כי הוא עדיין לא סגור אולם "המטרה היא להציע פיצ'רים ושירותים נלווים שיספקו לאנשי עסקים ומכירות ערך נוסף, תמורת תשלום". לשם כך נמצאת החברה במגעים עם חברות סלולר ישראליות, כאשר השוק המקומי מהווה את הפיילוט בדרך לחדירה לשווקים נוספים בעולם.

רז מציין כי היעד המרכזי הוא ההפצה הוויראלית של התוכנה. "למרות שהסלולר נעשה הרבה יותר דומיננטי בחיים שלנו, הפצה של תוכנות סלולריות עדיין נחשבת לאיטית בהשוואה לזו של אפליקציות אינטרטיות. לכן, אנחנו מתמקדים בהפצת המוצר ומאפשרים ליהנות ממנו גם ללא הרשמה".