דמיטרי מדבדב: הכלכלה הרוסית תתכווץ ב-7.5% השנה

נשיא רוסיה בנאום שישודר הערב ברוסיה: "עלי להודות כי נפלנו נמוך יותר מכל ההערכות שהיו לנו, לבנק העולמי או כל ארגון מומחה אחר" ■ התמ"ג ירד בשיעור שיא של 10.9% ברבעון השני

בנאום טלוויזיוני שצפוי להיות משודר ברוסיה הערב אמר נשיא רוסיה, דמיטרי מדבדב: "הכלכלה הרוסית תתכווץ ב-7.5% השנה לאחר שביצועיה היו גרועים יותר ממה שמישהו צפה. עלי להודות כי נפלנו נמוך יותר מכל ההערכות שהיו לנו, לבנק העולמי או כל ארגון מומחה אחר".

התמ"ג הרוסי ירד בשיעור שיא של 10.9% ברבעון השני. הממשלה ברוסיה צופה כי הצמיחה תשוב בשנת 2010.

"האבטלה היא אתגר ברור לנשיא, לממשלה ולרשויות הממשלתיות השונות" אמר מדבדב. שיעור האבטלה ירד באוגוסט ל-7.8% לעומת רמה של 8.3% ביולי, זאת על רקע גידול עונתי בביקוש לעובדים בתחומי החקלאות והבניין. מספר המובטלים ברוסיה עומד על כ-6 מיליון אזרחים, כך על פי נתוני הלמ"ס המקומי.

לדברי הנשיא חייבת הממשלה ללחוץ כלפי מטה את האינפלציה ל-5% לעומת 7% "אז נהיה מסוגלים להלוות בריביות נורמליות. אז אזרחינו יוכלו לקחת משכנתאות והלוואות אחרות בריביות הגיוניות יותר".

האינפלציה ברוסיה ירדה לרמתה הנמוכה ביותר מזה שנתיים בספטמבר על רקע ירידת מחירי המזון והמיתון הכלכלי שהביא לירידה בצריכת הצרכנים, מה שסולל את הדרך לבנק המרכזי להוריד עוד את שיעורי הריבית במדינה. האינפלציה ירדה ל-10.7% לעומת 11.6% באוגוסט, על פי נתוני הלמ"ס ההרוסי.

הגירעון בתקציב הרוסי נותר יציב והיווה 4.7% מסך התוצר השנה עד ספטמבר, כאשר הממשלה הוציאה 1.35 טריליון רובל (כ-43.9 מיליארד דולר) יותר ממה שהצליחה להכניס.