משעולי הבטיח, ואאורה מרחיבה את פעילותה ברומניה ובארה"ב

החברה חתמה על מזכר הבנות עם ליבורנו פרופרטיז האמריקנית, להקמת חברה חדשה שתשכיר דירות לטווח קצר

פחות משבוע לאחר שבועז משעולי אמר בראיון ל"גלובס" שהחברה שבשליטתו תעמוד בכל התחייבויותיה בזמן, הודיעה הבוקר אאורה על כוונתה להרחיב את פעילותה ברומניה ובארה"ב.

כזכור, על פי דו"חות החברה לרבעון השני, בו רשמה הפסד של כמעט 30 מיליון שקל, לאאורה התחייבויות ענק (כולל החברות בנות) של כ-770 מיליון שקל, ההון העצמי של החברה, 64 מיליון שקל בלבד, מממן פחות מ-10% מהמאזן.

ובכל זאת, בסיוע שותפות זרות, אאורה מרחיבה את פעילותה בחו"ל. החברה חתמה על מזכר הבנות עם ליבורנו פרופרטיז האמריקנית, להקמת חברה חדשה שתשכיר דירות לטווח קצר. החברה תהיה בבעלות של אאורה השקעות, ליבורנו פרופרטיז, שתשקיע כ-2 מיליון דולר בחברה, וקבוצת יו-טרנד, שבשליטת נפתלי מנדלוביץ', שתשקיע עם אאורה כ-10 מיליון דולר.

חלקה של אאורה יהיה ניהול וארגון פרויקט הנדל"ן, ומנדלוביץ' יארגן מעין קבוצת רכישה לדירות בניו יורק. החלוקה הסופית של ההשקעה ואחוזי האחזקה של הפרויקט טרם סוכמו.

המבנה הראשון שיירכש הוא בניין במנהטן תמורת 18.5 מיליון דולר. הבניין יוסב למלון דירות בעלות נוספת של כ-6 מיליון דולר. המימון הכולל יתבסס על כספי ההשקעה של השותפות ועל מימון בנקאי.

בנוסף, חברת הבת אאורה אירופה חתמה על מזכר כוונות לפעילות משותפת עם קרן ההשקעות הנורבגית Romania Invest, בפרויקטים לבניית 250-300 יחידות דיור, על שטח שבבעלות אאורה (75%) וחברת-בת של פלאזה סנטרס (25%). הקרן תממן את בניית הבניין הראשון בעד 1.8 מיליון אירו, ותהפוך לשותפה בשיעור של עד 50%. אאורה ופלאזה סנטרס השקיעו בפרויקט כ-1.5 מיליון אירו, וחברת הפרויקט לקחה מימון בנקאי נוסף של 1.5 מיליון אירו לצורך רכישת השטח.