פרס קרוון לאדריכלות נוף ל"פארק הכט" בחיפה

תכנון הפארק החל לפני כ-10 שנים, ובתהליך ממושך ומורכב הצליחו אדריכלי הנוף, בשיתוף עם עיריית חיפה, להפוך שטח בעייתי בעיר לפארק עירוני מושך קהל ופעילות

משרד גרינשטיין הר-גיל אדריכלות נוף ותכנון סביבתי זכה בפרס קרוון לאדריכלות נוף, על תכנון "פארק הכט" הפארק העירוני הגדול בכניסה הדרומית לחיפה. בנייתו של הפארק הסתיימה בשנת 2008 בתקציב של כ-14 מיליון שקל, הוא משתרע לאורך 1.2 ק"מ ורוחבו כ-70 מטר.

הפרס על שם אברהם קרוון מוענק רק אחת ל-3-5 שנים והוא מיועד לקדם את אדריכלות הנוף והסביבה בישראל ולהבליט את הישגיהם של אדריכלים בתחום זה.

פארק הכט שוכן בין כביש הכניסה לחיפה מכיוון דרום (מת"א), לבין מסילת הרכבת, במקביל לחוף הים. למרות הקרבה לחוף, היו השכונות באזור זה מנותקות מהים, והשטח שעליו תוכנן הפארק היה במשך שנים עזוב ומוזנח, מלא שפכי בנייה ופסולת.

פארק הכט / צלם יחצ


תכנון הפארק החל לפני כ-10 שנים, ובתהליך ממושך ומורכב הצליחו אדריכלי הנוף, בשיתוף עם עיריית חיפה, להפוך את הדרך לאורך החוף לשביל אופניים ולהפוך את השטח הבעייתי, הכלוא בין המסילה לכביש, לפארק עירוני מושך קהל ופעילות, המתחבר לשמורת הטבע הימית.

הפארק מעוצב בקווים גליים, משתלב בסביבתו הטבעית עם שבילים בגווני חול ומאפשר מבטים פתוחים לים. בשטח הפארק "מפוסלים" קימורים וגבעות מלאכותיות, שבתוכם שולבה צמחיית נחלים בערוצי הוואדיות, שבהם מתקיימת זרימת מים עונתית.

משטחי עץ החוצים את הפארק משמשים לקישור בין צירי ההליכה והתנועה וכן מציינים את אזורי המנוחה.

בעתיד ישתלב הפארק כחלק ממערכת להולכי רגל ולרוכבי אופניים שתתקשר לחוף דדו בדרום ולשכונת בת גלים מצפון.