עוד עימות בין שנקר למל"ג: "התואר בתקשורת ללא אישור"

במועצה להשכלה גבוהה טוענים כי בשנקר יפתחו בשנת הלימודים החדשה מסלול לתואר בתקשורת - ללא שקיבלו אישור לכך וללא שהגישו כלל בקשה לפתיחתו

אחרי שבשבועות האחרונים החליטו במועצה להשכלה גבוהה (מל"ג) להקפיא תקציבים למכללת שנקר מדצמבר הקרוב בשל דו"ח שחשף כשלים ניהוליים במכללה, הצדדים מגיעים לעימות חדש: במל"ג טוענים כי שנקר יפתחו בשנת הלימודים החדשה לימודים לתואר בתקשורת ללא שקיבלו אישור על כך וללא שהגישו כלל בקשה לפתיחתו. במל"ג אף שלחו באחרונה מכתבי התראה למכללה בנושא.

מדובר במסלול לימודי תקשורת המונים, תחת הקטגוריה של תואר בתקשורת חזותית. במכללה טוענים כי לא מדובר בתואר בתקשורת אלא רק בהתמחות, והתואר שמקבל הסטודנט הוא תואר בתקשורת חזותית B.Des ולא B.A בתקשורת. עם זאת, בדיקה שערך "גלובס" באתר האינטרנט של המכללה וכן בדיקה טלפונית מול מדור הרישום של שנקר מעלה תמונה שונה.

תוכנית הלימודים המוצגת באתר המכללה זהה כמעט לחלוטין לתוכניות לימודי תקשורת במוסדות אקדמיים אחרים המעניקים תואר בתקשורת.

יתרה מזאת, במדור רישום הדגישו כי לצורך פתיחת לימודי התקשורת הובא לשנקר פרופ' יחיאל לימור, "שהקים כמה מבתי הספר לתקשורת בארץ". לימור עמד בשנים האחרונות בראש מחלקות התקשורת של מכללת ספיר ומכללת אריאל.

משנקר נמסר כי "המכללה לא פתחה חוג חדש לתקשורת ועל כן לא נדרשה כלל לאישור המל"ג. כוונת המכללה לפתוח את המסלול החדש דווחה והוצהרה בפני המל"ג לפני תקופה ארוכה ובכל מקרה לא התקבלה כל דרישה לבטל את המסלול".

מהמל"ג נמסר כי "מבירור שערכנו בנושא עלה כי שנקר פתחה מסלול לימודים בתקשורת שאינו הולם את ההסמכה שקיבלה להעניק תואר ראשון בתקשורת חזותית. בכוונת מל"ג לאכוף את סמכויותיה אם יתברר שהמכללה פעלה בניגוד לנהלים".