שמועות באיראן: המנהיג עלי חמינאי מת

תומכי האופוזיציה באיראן מפיצים בשעות האחרונות שמועות אודות המנהיג הרוחני העליון ■ תחילה דיווחו כי הוא התמוטט ושקע בתרדמת, אולם בהמשך ציינו כי נפח את נשמתו ■ שלטונות איראן לא מתייחסים לדיווחים כלל

האם מנהיגה העליון של איראן מת? בשעות האחרונות מופצים דיווחים ברשת האינטרנט, או אולי נכון יותר לכנות אותם כשמועות, כי עלי חמינאי איננו עוד בחיים.

הכל החל במקור אנונימי שדיווח כי אתמול (ד') בשעה 14:15 שעון טהרן, קרס המנהיג והוזעק לטיפול רפואי. על-פי אותו דיווח, לאף אחד, מלבד לרופאו הפרטי ולבנו, לא היתה גישה אליו.

על-פי הדיווחים, חמינאי נכנס לתרדמת, אך גורמים חשאיים ציינו כי "הוא בידיו של האל". מאוחר יותר החלו השמועות כי מצבו הידרדר והוא מת. גורמים אופוזיציוניים באיראן (שמזוהים עם מנהיג האופוזיציה מיר חוסיין מוסאווי) הפיצו בבזארים את הדיווחים. ברשתות החברתיות באינטרנט מדווחים בלוגרים איראניים על "אווירה חריגה ברחבי טהרן".

גרפיטי בטהרן: "מוות לחמינאי"

בשעות האחרונות ניכרת תנועה ערה ביותר של בלוגרים איראניים ברשת הטוויטר. הבלוגרים מעלים תמונות - שהם טוענים כי צולמו ברחובות טהרן - בהם נראים כתובות גרפיטי עם הכיתוב "מוות לחמינאי".

חשוב להדגיש כי זו אינה הפעם הראשונה ששמועות על מצבו הבריאותי של האייתוללה מופצות ברשת. לדיווח אין שום אישור או הכחשה של השלטונות האיראניים הרשמיים. האתר הרשמי של המנהיג האיראני גם הוא לא מזכיר כל התייחסות לנושא.