פיגוע גדול באיראן: מחבל מתאבד חיסל בכירים במשמרות המהפכה

מחבל מתאבד פוצץ את עצמו בעיר סיסטאן בדרום איראן ■ כ-60 בני אדם נהרגו ונפצעו ■ על-פי הדיווחים מאיראן, בין ההרוגים גם סגן מפקד כוחות היבשה של משמרות המהפכה, נור עלי שושתרי

כ-60 בני אדם, בהם לפחות 4 בכירים במשמרות המהפיכה, נהרגו הבוקר (א') בפיגוע התאבדות בדרום מזרח איראן. הפיגוע בוצע על ידי ארגון סוני המתמרד כנגד השלטון השיעי באיראן.

על פי הדיווח בטלוויזיה הממלכתית בטהרן, במתקפת הטרור חוסלו הגנרל נור עלי שושתרי, סגן מפקד כוחות היבשה של משמרות המהפיכה והממונה על השומרים במחוז סיסטאן-בלוסבטאן, הגנרל מוהמדזה. "עוד עשרות אחרים נהרגו ונפצעו במהלך התקרית", נמסר. "ביניהם בכירים נוספים בצבא הרפובליקה האיסלאמית ומנהיגי הכפרים והקהילות באזור".

מפרטים ראשונים של האירוע עולה כי מחבל מתאבד שלבש חגורת נפץ פוצץ עצמו באזור העיר סיסטאן במהלך "פגישת האחדות", בה נעשים ניסיונות לפייס בין תושבי הכפרים הסונים והשיעים. "מי שביצע את הפיגוע לא רוצה בדיאלוג", הצהיר גנרל שריף מכוחות ההפיכה האירנית בתגובה לאירוע.

איראן: חמינאי לא מת

אמש, לאחר אינספור שמועות וספקולציות, שמו האיראנים קץ לשמועות וסיפקו הוכחה לכך שהמנהיג הרוחני שלהם, עלי חמינאי, לא מת.

בתמונות הווידאו ששיחררה לשכתו, נראה חמינאי במהלך פגישה עם נשיא סנגל. תחילה נפגש המנהיג הסנגלי עם הנשיא מחמוד אחמדינג'אד. בהמשך פגשו השניים, בליווי אנשי פמלייה רבים, את המנהיג הרוחני חמינאי.