מרכזי לוגיסטיקה: איירפורט סיטי הוא המרכזי וזול, לפי מדד גלובס-ערך

בבדיקה שערכנו ביחס לחמישה אזורים מובהקים בהם מוקמים מחסנים לוגיסטיים ברחבי הארץ, התברר כי קיים פער של עשרות אחוזים בחיובי הארנונה בין הרשויות השונות

איירפורט סיטי הוא האזור בו הארנונה למ"ר של מחסן לוגיסטי הוא הזול ביותר, ואילו חיפה יקרה פי 4. הנתון מדהים לאור מרכזיותה של איירפורט סיטי, והיתרון הנובע מכך. בבדיקה שערכנו ביחס לחמישה אזורים מובהקים בהם מוקמים מחסנים לוגיסטיים ברחבי הארץ, התברר כי קיים פער של עשרות אחוזים בחיובי הארנונה בין הרשויות השונות.

מחסן לוגיסטי הוא מחסן של סחורות בכל אחד משלבי הייצור. לצורך הבדיקה הנחנו שטח מחסן של 5,000 מ"ר, ובנוסף שטח קרקע זהה. איירפורט סיטי, הממוקמת בשטח המוניציפאלי של חבל מודיעין, גובה את הארנונה הזולה ביותר, אף שעלות שכ"ד למשכיר אינה הזולה בארץ.

חיפה גובה את הארנונה היקרה ביותר בקטגוריה זו. בצו הארנונה של חיפה ישנם מספר רחובות מוגדרים, ובהם יגיע כפיים והפלס, בהם הארנונה זולה במיוחד והתעריף בטבלה הוא הזול ביותר; בשאר הרחובות בחיפה מחסנים משלמים כמו כל עסק אחר.

צו הארנונה של אשדוד מבחין בסוגים רבים של מחסנים בגלל האופי של העיר (מחסנים בעורף הנמל ובמיקומים אחרים, מחסנים לבעלי עסקים באשדוד ולבעלי עסקים מחוץ לאשדוד).

העיר לוד מבחינה בין גדלים של מחסנים - עד 2,500 מ"ר ועד 8,000 מ"ר. ככל שהשטח גדול יותר המחיר למ"ר יורד. אילת נותנת תחרות לחבל מודיעין בסך העלויות, אולם לא ניתן להתעלם מעלויות השינוע של המוצרים מאילת צפונה.

הכותב הוא מנכ"ל חברת ערך - מיסוי עירוני וניהול נדל"ן