תביעה נגד מארגן מגדל ההיי-טק: קיבל יותר מ-12 מיליון שקל על ארגון הקבוצה

מהתביעה בסך 24.5 מיליון שקל נגד דרור הלוי וחברת "קבוצות רוכשים" עולה כי בעלי הקרקע שעליה הוקם מגדל המגורים לאנשי ההיי-טק העבירו למארגנים 40 אלף שקל לדירה

סכסוך בין השותפים שיזמו את הקמת מגדלי המגורים "סנטרל פארק" בשדרות ההשכלה בתל-אביב מספק הצצה נדירה לקופון שגוזרים מארגני קבוצות הרכישה.

בתביעה שהוגשה בימים האחרונים לבית המשפט המחוזי בתל-אביב נגד דרור הלוי וחברת "קבוצות רוכשים" בסך 24.5 מיליון שקל (7.5 מיליון שקל לצרכי אגרה), טוען אילן שמש כי הוא היה שותפו של הלוי להקמת וייזום פרויקט "הסנטרל פארק", צמד מגדלים ששווקו "לאנשי היי-טק בלבד", כשחלקו עומד על 40%, בעוד חלקו של הלוי עומד על 60%.

התובע טוען כי הוא אשר "העמיד את ההון הראשוני הנדרש לפעילות המשותפת, אולם לאחר ש'הסנטרל פארק' קרם עור וגידים ואף החל להניב הכנסות בהיקף של 12.4 מיליון שקל לכל הפחות, החליט דרור לנשל את התובע מזכויותיו".

מהתביעה, שהגישו עוה"ד ד"ר גלעד וקסלמן וצבי אפל ממשרד הרצוג-פוקס-נאמן, עולה כי בינואר 2007 נערך כנס בנמל תל-אביב בהשתתפות 1,200 איש, שחלקם שילמו כבר באותו מעמד 450 שקל דמי רישום, וכי תוך מספר חודשים שווקו כל הדירות.

לפי התביעה, "עד לאוגוסט 2007, שולמו לחברה סך כולל של לפחות 12.4 מיליון שקל על-ידי בעלי הקרקע, על חשבון דמי השיווק", אולם לתובע לא היתה זכות חתימה לחשבון של החברה שהיה בשליטתו של הלוי, ולכן לא קיבל את חלקו.

דורש שותפות בפרויקטים נוספים

תביעה זו מגלה לראשונה את הסכומים שקיבלו מארגני קבוצת הרכישה של ההיי-טקיסטים. לפי התביעה, הקופון מבעלי הקרקע עמד על לפחות 12.4 מיליון שקל, וזאת רק "על חשבון דמי השיווק". מחיר זה משקף דמי ניהול של לפחות 40 אלף שקל בממוצע לכל דירה, ויכול ללמד על הפער במחיר אותו משלמות הקבוצות בעת רכישת הקרקע (שמקזז את הרווח הסופי).

התובע מוסיף כי הוא חתם על חוזה היפרדות, אך החוזה לא כובד. לדבריו, מרגע שבוטל הסכם הפשרה וההיפרדות - הרי שהוא זכאי להיות שותף ב-20% מכל פעילות עתידית בפרויקטים שיבצע הלוי בכל דרך ובאמצעות כל תאגיד, לרבות פרויקטים כמו קבוצת העיר החדשה, שאספה אלפי מתעניינים במכרז השוק הסיטונאי בתל-אביב, או בפרויקט אסותא בתל-אביב. פרויקט "הסנטרל פארק" יאוכלס עד סוף 2010.

כזכור, מגדל אנשי ההיי-טק בשדרות ההשכלה בתל-אביב, עליו דווח לראשונה ב"גלובס" במאי 2007, היווה את נקודת המפנה בעולם קבוצות הרכישה, שמאז כבשו את כותרות מדורי הנדל"ן בעיתונים.

היזמים של שני המגדלים בני 30 הקומות במתחם של חברת אמפא איפשרו רק לעובדים מתחם ההיי-טק לרכוש בהם דירה, מה שעורר גם את זעמם של אנשי ציבור ופעילים חברתיים שונים.