משרד התקשורת יפרסם שימוע להסדרת שיחות VoIP מחו"ל

כרגע רישיון החברות אוסר עליהן לספק את השירות בחו"ל, ואולם ההתפתחות הטכנולוגית כל כך מהירה שביצוע שיחות אינטרנט מחו"ל הפך להיות דבר שבשגרה

משרד התקשורת עומד לפרסם שימוע שמטרתו לתקן את רישיונות חברות השיחות הבינלאומיות, באופן שיאפשר להן לספק שירותי VoIP (שיחות טלפון על גבי רשת האינטרנט) גם למשתמשים בחו"ל. כרגע רישיון החברות אוסר עליהן לספק את השירות בחו"ל, ואולם ההתפתחות הטכנולוגית כל כך מהירה שביצוע שיחות אינטרנט מחו"ל הפך להיות דבר שבשגרה.

בעקבות זאת החליטו במשרד התקשורת להסדיר את הנושא בצורה חוקית, כלומר לאפשר לחברות השיחות הבינלאומיות לספק את השירות ללקוחותיהן, כך שהלקוח יוכל להוציא שיחה מחו"ל דרך מכשיר סלולרי או דרך המחשב בתעריפים נמוכים.

כבר היום ישנם ישראלים רבים הגרים בחו"ל, שמקבלים מספר ישראלי מאחת מחברות השיחות הבינלאומיות, ומוציאים שיחות בינלאומיות כשיחות IP ובמחירים נמוכים מאוד או לעתים בחינם.

נציין שכמה חברות ישראליות כבר מספקות שירותי Vob לישראלים החיים בחו"ל, אך הן עושות זאת בצורה לא חוקית. משרד התקשורת העדיף להעלים עין מהתופעה משום שהבין שמדובר בתופעה שלא ניתן יהיה לעצור אותה, ולכן החליט להתאים את התקנות למציאות ולתקן את הרישיונות של החברות.