משרדה של עו"ד מיכל ברק, בתו של שר הביטחון, מייצג רשויות מקומיות בגביית מסים מול משרד הביטחון

בעוד שהאינטרס של עוה"ד הוא להגדיל את הגבייה ככל האפשר, האינטרס של משרד הביטחון הפוך - לשמור על גבייה נמוכה ככל האפשר ■ ניגוד עניינים? משרד ברק-גיט: "מאז מינוי אביה לשר הביטחון, מיכל אינה משמשת כמייצגת בתיקים מול משרד הביטחון" ■ הסיפור המלא - ביום חמישי במגזין G

משרדה של עו"ד מיכל ברק, בתו של שר הביטחון אהוד ברק, מייצג רשויות מקומיות בהליכי גביית מסים מול משרד הביטחון - כך נודע ל"גלובס". הסיפור המלא יתפרסם ביום חמישי הקרוב במגזין G.

לפני כ-3 חודשים חשף תחקיר "G" כיצד עו"ד ברק, השותפה עם עו"ד דוד גיט במשרד ברק-גיט, מציעה את שירותי משרדה לראשי רשויות, חלקם מקורבים של אביה, ונשכרת על-ידם ללא מכרז.

בין השאר, למשל, נשכרה ברק על-ידי עיריית כפר-סבא, שבראשה עומד יהודה בן-חמו, שסייע לברק בפריימריז לראשות המפלגה.

ההתקשרויות של ברק עם הרשויות הן על בסיס אחוזי הצלחה: משרדה מקבל מנדט לבדוק את מצב גביית האגרות וההיטלים מנכסים בשטחי הרשות המקומית, ואם הוא מצליח להביא להגדלת הגבייה - הוא מקבל אחוזים מהגידול.

כעת מתברר כי בין היתר פועל משרדה של ברק מטעם רשויות גם להגדלת הגבייה מנכסים שבבעלות משרד הביטחון. בעוד שהאינטרס של עורכי הדין הוא להגדיל את הגבייה ככל האפשר (ככל שהגבייה גדלה, כך גדלה העמלה שמקבל המשרד) - האינטרס של משרד הביטחון שבראשו עומד אביה הוא כמובן הפוך: לשמור על גבייה נמוכה ככל האפשר.

המגעים בעניין מתנהלים בין אנשי משרד ברק-גיט לבין נציגים של פרקליטות המדינה ושל משרד הביטחון.

האם ברק אינה רואה בכך ניגוד עניינים? לטעמה, הבעיה נפתרת בכך שלא היא מטפלת בתיקים של משרד הביטחון אלא שותפיה, אולם מובן כי ההכנסות בתיקים אלה זורמות גם לכיסה של ברק.

"משרדנו מייצג משפטית עשרות רבות של רשויות מקומיות מול גופים רבים ושונים במחלוקות רבות, הנוגעות בין היתר לחיובי המסים של גופים אלה, ובהם משרד הממשלה השונים, לרבות משרד הביטחון", נמסר ממשרד ברק-גיט. "ייצוג זה נעשה על-ידי המשרד זה שנים רבות (משרד ברק-גיט הוקם לפני כ-5 שנים - א"ר, ל"ב), במסגרת היותו משרד מקצועי המתמחה בייצוג רשויות מקומיות בתחומים אלה".

כמו כן נמסר כי "חרף העובדה כי לדעתנו לא נפל כל פגם בייצוג זה המבוצע כאמור מקדמת דנא, לרבות בתיקים המתנהלים אל מול פרקליטות המדינה ומשרדי עורכי דין שונים - הרי מאז מינויו של אביה לתפקיד שר הביטחון, עו"ד מיכל ברק אינה משמשת כמייצגת בתיקים מול משרד הביטחון".

דרכה של ברק לצמרת

ברק החלה את הקריירה המשפטית שלה באמצע שנות ה-90, בשניים מהמשרדים היותר מקושרים פוליטית בישראל: היא התמחתה במשרדו של עו"ד רם כספי, חבר מפלגת העבודה שפעל בשעתו למען בחירת ברק לראשות הממשלה, ומאוחר יותר עבדה במשרדו של עו"ד דב ויסגלס, לימים מנהל לשכת ראש הממשלה אריאל שרון.

לאחר מכן השתלבה ברק בסניף הניו-יורקי של פירמת עורכי הדין מהיוקרתיות בעולם, סקאדן ארפס (לפי פרסומי עבר, כספי הוא שסידר לה את מקום העבודה היוקרתי).

לפני כ-5 שנים ברק שבה לארץ וחברה לעו"ד דוד גיט (לשעבר שותף במשרדו של עו"ד גלעד שר, שהיה מנהל לשכתו של ראש הממשלה ברק), מומחה לייצוג רשויות מקומיות בענייני מיסוי. השותפות בין השניים זכתה עד מהרה להצלחה רבה, ושירותי המשרד נשכרו על-ידי רשויות מקומיות רבות, וביניהן 3 הערים הגדולות - תל-אביב, ירושלים וחיפה. כיום פועל המשרד מהקומה ה-25 במגדל העגול של עזריאלי.

מלשכת שר הביטחון נמסר בתגובה: "לשר הביטחון אין שום קשר לפעילות העסקית של משרד עו"ד ברק-גיט מול משרד הביטחון או מול כל גורם אחר".

מקורבים לברק אמרו כי "גברת ברק היא אישה כמעט בת 40 שמייצגת רשויות מקומיות כבר שנים רבות. היא לא ילדה, ולשר הביטחון אין שום קשר לעבודה שלה. ההתעסקות בנושא היא שערורייתית".

ממשרד הביטחון נמסר: "המשרד עובד בשקיפות מלאה ועל-פי קריטריונים קבועים וברורים. כל פעילות המשרד נעשית על-פי חוק ותחת הפיקוח של כלל גורמי הביקורת".