גאדג'טים שעושים דברים אחרת: צעצוע של סיפור 2.0

שעון שהוא גם טלפון סלולרי, מצלמת סטילס שהיא גם מצלמת וידיאו בהיי-דפינישן ומחשב נייד בחצי המשקל

מצלמת סטילס

מקצוענות לחובבנים | פנסוניק DMC-GF1

פנסוניק DMC-GF1

בשעה שמצלמות וידיאו עדכניות מציעות יכולות צילום סטילס מתקדמות, יצרני מצלמות הסטילס חייבים לשדרג את עצמם בתחום הווידיאו. דוגמה טובה היא המצלמה הקומפקטית החדשה DMC-GF1 של פנסוניק, שלמרות ממדיה הצנועים, שאינם חורגים מאלה של מצלמת כיס לחובבנים, מסוגלת להסריט סרטים ארוכים באיכות HD ובפורמט AVCHD המקצועי, שמאפיין מצלמות וידיאו מקצועיות.

מהו החידוש? הסרטת הווידיאו מתבצעת בקצב איכותי של שישים פריימים לשנייה, שמאפשר הקרנה בהילוך איטי, ובסיוע מצב "אוטומטי חכם", שמאפשר לצלם בלחיצת אצבע אחת בלבד, כשהמעבד דואג לשמירה על איכות הסרט, תוך התאמת המאפיינים של המצלמה לתנאי הצילום.

יתרונות נוספים: למצלמה אין מה להתבייש גם בתחום צילומי הסטילס. זו אחת המצלמות הקומפקטיות הראשונות, שעושה שימוש בשיטת "מיקרו-סיסטם ארבעה שלישים", הנחשבת למקצועית ומעניקה לצלם מיומן שליטה ידנית מקצועית מאוד במאפייני התמונה, בסיוע מד חשיפת אור; כמו גם אפשרות לצפייה מוקדמת בפתיחה ובמהירות של הצמצם. לטענת היצרנית, למרות הממדים הזעירים מפיקה המצלמה תמונות סטילס באיכות של מצלמת SLR דיגיטלית, או מעבר לזה. חובבנים ישמחו לדעת שיש גם שלל מצבים אוטומטיים מתוכנתים מראש להפעלה בלחיצה אחת, כולל זיהוי פנים, אפקטים, ושלל תוכניות יצירתיות.

מחיר: כ-1,400 דולרים.

טלפון סלולרי

עיצוב נוזלי | Acer Liquid

Acer Liquid

התחרות בין היצרנים בפלח הטלפונים החכמים קרובה כיום למיצוי בכל הנוגע לעיצוב, לגודל מסך המגע ולגימיקים שיווקיים. לפיכך מתפנים כיום היצרנים למקד את משאביהם בתחומים רציניים באמת דוגמת כוח העיבוד, אורך חיי הסוללה, ויכולות מערכת ההפעלה.

חברת Acer השיקה החודש את הטלפון החכם החדש Liquid, שמבשר על הבאות בתחומים הללו. חיצונית, המכשיר מיישר קו עם הז'אנר המקובל בתחום דגמי המגע השטוחים, אולם בלבו נמצא מעבד נתונים חדש מטיפוס סנאפ-דראגון של חברת קוואלקום, שפועל במהירות שעון של 1 ג'יגה הרץ, שעד לא מזמן הייתה בטריטוריה של מחשבים ניידים.

מהו החידוש? המעבד החדש מאיץ משמעותית את יכולות המולטימדיה ואת ריבוי המשימות של הטלפון, והוא בן זוג אידיאלי לגרסה 1.6 האחרונה של מערכת ההפעלה אנדרואיד של גוגל, שכינויה "סופגנייה". בחברה מבטיחים שטלפון הדגל החדש יציע בין השאר יכולת גלישה מהירה מאוד לדפים באינטרנט, הזרמה חלקה של קובצי וידיאו כבדים, גרפיקה תלת-ממדית מורכבת, והעיקר - ממשק הפעלה זורם ואינטואיטיבי. המכשיר גם עתיד לתמוך בכל שלל היישומים העתידיים, שיפותחו על בסיס מערכת ההפעלה הזו.

יתרונות נוספים: הודות למעבד החדש הטלפון מאפשר משך פעולה ארוך משמעותית מהמקובל בשוק, יש לו GPS מובנה ומצלמה, והוא מגיע עם שלל יישומי רשת מובנים להפעלה בלחיצה אחת, כגון פייסבוק, טוויטר, יוטיוב, פיקסה, וכמובן מנוע החיפוש של גוגל.

מחיר: כ-600 דולרים.

תמונה דיגיטלית

מגע בלי מגע | פלאנו ג'סטיק

פלאנו ג'סטיק

מסכי מגע כבר לא מרשימים כיום אף אחד, וגם לא מסגרות תמונה דיגיטליות עם הפעלה באמצעות מגע. לפיכך פיתחה חברת JOBO את המסגרת Plano Gestic, שמבטיחה לרתק את תשומת הלב של אורחים שכבר ראו את הכול.

מה החידוש? המסגרת כוללת מסך 10.4 אינץ' עם קונטרסט גבוה ועם רזולוציה איכותית, שהפעלתו מתבצעת ללא מגע באמצעות זיהוי תנועות יד בלבד. נפנוף של כף היד, או אפילו כמה אצבעות בלבד, מול המסך מזוהה על-ידי חיישן ושולח הוראה להחליף את התמונה המוצגת במסך לתמונה הבאה בזיכרון או לתמונה הקודמת - בהתאם לכיוון של תנועת היד -לבצע זום, להפוך את התמונה וכדומה. באותה דרך ניתן גם להחליף רצועות מוזיקליות בנגן המובנה במסך.

יתרונות נוספים: תמיכה בקובצי וידיאו ותמונה בשלל פורמטים, הזנה באמצעות כרטיסי זיכרון או כניסת USB2, הצגה של עד ארבע תמונות בו-זמנית, וכדומה.

מחיר: כ-249 דולרים בארצות הברית.

שעון

הוד מלכותו | ייגר לה קולטור Amvox רפיד

ייגר לה קולטור Amvox רפיד

אסטון מרטין הוא מותג הרכב המזוהה ביותר עם סוכן הוד מלכותה ג'יימס בונד, ומתברר שגם לא מעט מלקוחות המותג אוהבים להזדהות עם הדמות הנערצת עליהם ביותר מתחום אחד - למשל חיבה לגאדג'טים מרתקים.

לכבוד הקהל הזה יצרה אסטון מרטין סדרה ייחודית של שעוני יד יוקרתיים בשיתוף עם היצרן השוויצרי הנודע ייגר לה קולטור. המוצר האחרון בסדרת ה-Amvox, המשותפת לשתי החברות, הושק בחודש שעבר ומיועד ללקוחות העתידיים של מכונית הקופה-ארבעה-מושבים החדשה Rapide, שתצא לשוק בקרוב.

מהו החידוש? השעון נראה כמו שעון גברים מכני יוקרתי מקובל, אולם הוא כולל בתוכו משדר מקודד (טרנספונדר), שבעזרתו יכול בעל הרכב לפתוח ולנעול את רכבו מבלי להשתמש באמצעים עממיים ופשוטים כמו שלט רחוק אלחוטי. הפתיחה מתבצעת באמצעות לחיצה על זכוכית הספיר של השעון בנקודה נסתרת שבין השעות 8 ל-9, ואילו הסגירה מתבצעת באמצעות לחיצה על נקודה בין השעות 3 ל-4. כל הרכיבים האלקטרוניים, כולל המשדר והאנטנה, מוטמעים בצורה מתוחכמת במארז הזעיר, ומוגנים היטב כדי שהשדה המגנטי שלהם לא יפריע לפעולה המכנית המדויקת של השעון.

יתרונות נוספים: גם השעון המכני עצמו הוא ייחודי, וכולל בין השאר שעון עצר (סטופר) שמופעל עצמאית באמצעות לחיצה על הזכוכית ללא צורך בכפתורים בולטים כלשהם בגוף השעון. לדגם החדש יש קפיץ עם רזרבת פעולה של 65 שעות, ועיצוב חיצוני שמזכיר את לוח הפיקוד ברכב.

מחיר: טרם פורסם, וכיום הוא מוצע ממילא רק לרוכשי המכונית. עם זאת, אפשר להמר על תג מחיר של חמש ספרות. בלירות שטרלינג, כמובן.

טלפון-שעון

דור 3.5 לדור ה-Y | טלפון בתוך שעון

טלפון בתוך שעון

טלפון בתוך שעון נחשב בעיני רבים לגאדג'ט האולטימטיבי, אולם רוב הניסיונות, שיצאו עד כה לשוק, היו אפויים למחצה ונעלמו מהר מאוד. את ההיסטוריה הזו מנסה למחוק הדגם החדש של חברת LG הקוריאנית, שיצא בשבועות האחרונים לשוק האירופי.

זהו אינו גימיק: מדובר בטלפון רציני דור 3.5, שתומך ב-3 תדרי GSM וברשתות HSDPA מהירות מהדור האחרון (7.2). יש לו מסך-מגע זעיר ואיכותי בגודל 3.6 סנטימטרים, שעליו ניתן להקיש את המספרים פיזית, אם כי עיקר הממשק שלו מתבצע באמצעות רמקול פנימי ודיבורית בלוטות' אלחוטית, בסיוע תרגום טקסט לדיבור לצורך משלוח הודעות SMS וקבלתן, תזכורות וכדומה.

יתרונות נוספים: לטלפון-שעון יש גם זיכרון פנימי בנפח שני ג'יגה, לאגירת מספרי טלפון, תמונות, הודעות ופגישות, וניתן לסנכרן את הנתונים שבו - באמצעות כבל USB - עם המחשב האישי. את החבילה משלימה מצלמת VGA זעירה, המאפשרת אפילו לבצע שיחות וידיאו, ויש גם נגן MP3, שמשמיע מוזיקה דרך האוזניות האלחוטיות.

מחיר: כ-1,000 דולרים. זמין כיום באירופה.

מצלמת וידיאו

היי-דפינישן בכל מקום | סניו HD2000

סניו HD2000

השוק מלא כיום במצלמות וידיאו שיכולות לצלם באיכות HD מלאה. אולם כל מי שניסה להעביר את הסרטים מהמצלמה למחשב בפורמט מקובל לצורך שמירה, עריכה או עיבוד, יודע שמדובר במשימה ממושכת ומתסכלת, שאפילו מחשבים חזקים מאוד "מזיעים" עליה. לפיכך פותח לאחרונה פורמט צילום HD חדש, שנושא את השם Iframe ושתוכנן מבראשית להיות ידידותי למחשבי PC ומקינטוש, ולצרוך פחות משאבי עיבוד.

מה החידוש? המצלמה המסחרית הראשונה, שתומכת בפורמט, היא ה-HD2000 של סניו, שמוצעת בפורמט של "אקדח" או בפורמט של מצלמה אופקית מקובלת. המצלמה מצלמת ב-HD מלא, ומלבד יכולת צילום בפורמט Iframe החדש (עם רזולוציה של 960X540 פיקסלים) היא תומכת גם בצילום בסטנדרט 1,080p "כבד" ומקובל, בקצב של שישים פריימים לשנייה. למצלמה יש גם אפשרות לצלם קטעי וידיאו קצרים במהירויות של 240-600 פריימים לשנייה, לצורך הקרנה של סרטים בהילוך איטי במיוחד. במקביל יש לה יכולת צילום תמונות סטילס באיכות 8 מגה פיקסל, שאותן ניתן לצלם במקביל לצילום סרט וידיאו - או להפך.

יתרונות נוספים: הזום האופטי עומד על-פי עשרה לצילום סטילס ועל פי 16 לצילום וידיאו, ויש כמובן גם מייצב תמונה. התכנות הפנימי אפילו מציע מנגנון ש"רודף אחרי פרצופים" - של עד 12 אנשים שונים שתוכנתו לתוכו מראש - וממקד עליהם את הפוקוס גם כאשר הם נמצאים בקהל גדול.

מחיר: בין 500 ל-600 דולרים, בהתאם לדגם.

מחשב נייד

קל בתיק | סוני VAIO-X

סוני VAIO-X

מחשבי הנטבוק (Netbook) הפכו בשנתיים האחרונות למוצר צריכה המוני, וכיום ניתן למצוא אותם אפילו באמתחתם של תלמידי בית ספר. כדי לשמור על בידול יוקרתי בפלח המתרחב הזה, נדרשים היצרנים למאמצים טכנולוגיים מרשימים, והמאמץ המרשים ביותר עד כה שייך לסוני, שמשיקה החודש בעולם את המחשב הנייד החדש VAIO-X.

מהו החידוש? ייחודו של ה-X הוא במשקלו: מחשב בתצורה מלאה, עם מסך 11.1 אינץ' וסוללה רגילה, שוקל 655 גרמים בלבד - כמחצית משקלו של נטבוק טיפוסי. גם עוביו של המחשב במצב סגור הוא 13.9 מילימטרים, לא הרבה יותר מהעובי של טלפון סלולרי מודרני. כדי להגיע להישגים הללו תכננה סוני "שלדה" ייחודית, שעשויה מסיבי פחמן ומסגסוגות אלומיניום, וויתרה על הדיסק הקשיח לטובת דיסק מבוסס פלאש (SSD) בנפח של עד 128 ג'יגה בייט. מסייע למשימה גם מעבד אינטל "אטום" מדור חדש, שמגיע למהירות שעון מרשימה של 2 ג'יגה הרץ, אך דרישות הקירור שלו נמוכות הרבה יותר מבעבר, מה שמאפשר לוותר על צינון מקובל.

יתרונות נוספים: המחשב מסוגל לפעול ברציפות בין 3.5 שעות ל-14 שעות, בהתאם לסוג הסוללה, ויש לו גם משטח-מגע פנימי שפועל במתכונת דומה למסכי המגע של טלפונים סלולריים. במפרט שלו ניתן למצוא גם מקלט GPS פנימי, שפועל עצמאית, מודם סלולרי מובנה לתקשורת מהירה בדור השלישי, מערכת הפעלה מטיפוס "חלונות 7" החדשה ועוד.

מחיר: 1,500-1,300 דולרים, בהתאם למפרט.