אוניברסיטת בן-גוריון תעניק לחיים יבין תואר ד"ר של כבוד

התואר יוענק ליבין לאות הוקרה על היותו "איש תקשורת פורה, שבעשייה מרשימה בתחום העיתונות והטלוויזיה תרם תרומה נכבדה להתפתחות תחום התקשורת בישראל"

ב-23 בנובמבר, במסגרת אירועי "יום בן-גוריון", תעניק אוניברסיטת בן-גוריון בבאר-שבע תואר ד"ר של כבוד לעיתונאי הוותיק חיים יבין, מגיש החדשות בדימוס של ערוץ 1.

ההחלטה להעניק את התואר ליבין, חתן פרס ישראל לתקשורת לשנת 1997, התקבלה בשל היותו עיתונאי רב-פעלים.

האוניברסיטה, בהודעתה לתקשורת, מנתה את שלל פועליו: "ממייסדי הטלוויזיה בישראל, מנהל החדשות, עורך 'מבט לחדשות', מנהל הטלוויזיה, מגיש, במאי, מפיק, עורך וקריין טלוויזיה ורדיו מוביל בישראל".

יבין שימש כמגיש "מבט", מהדורת החדשות המרכזית של הערוץ הראשון, מאז שנכנסו שידורי הטלוויזיה לישראל בשנת 1968 ועד לשנת 2008, והוא מזוהה עם הערוץ הממלכתי של הטלוויזיה הישראלית יותר מכל אדם אחר - ואף זכה לכינוי "מר טלוויזיה".

יבין הוא גם דוקומנטריסט מן הבולטים בתחום. הוא ערך קרוב למאה סרטים דוקומנטריים באורך מלא, במקביל לעבודתו כמגיש החדשות הראשי. מבין סדרות הטלוויזיה התיעודיות הבולטות שערך נמצאות "גחלת לוחשת", "הנבחרים", "גולני", "ארץ המתנחלים" ו"תעודה כחולה".

התואר יוענק לו לאות הוקרה על היותו "איש תקשורת פורה, שבעשייה מרשימה בתחום העיתונות והטלוויזיה תרם תרומה נכבדה להתפתחות תחום התקשורת בישראל, אשר שליטתו במדיום הטלוויזיוני-העיתונאי על כל פניו מאפשרת לו דיווח אמין מחד וגילוי יצירתיות תקשורתית מאידך, ואשר את מורשת זו הנחיל גם לדור הבא;

"לאות כבוד למי שסרטיו וסדרות התעודה החשובים שלו האירו בכישרון ובאומץ רבדים וניגודים בחברה הישראלית וחדרו ללב הקהל הרחב כחץ מושחז; לאחד ממקימי הטלוויזיה הישראלית, שליווה אותה מצעדיה הראשונים ועד שנות האלפיים ובאמתחתו שלל פרסים חשובים, לרבות פרס ישראל".

בנוסף ליבין, התואר ד"ר של כבוד יוענק גם לפרופ' ■, לשעבר נשיא ורקטור האוניברסיטה העברית בירושלים, לאיש העסקים רון לאודר, לכלת פרס ישראל, פרופ' אליס שלוי ולרקדנית והכוריאוגרפית רנה שינפלד.