המחוזי החזיר לידי דלק את תחנת "שבעת הכוכבים" בהרצליה

בית המשפט מתח ביקורת על סונול וקבע כי לא נהגה בתום-לב בפרשה: "חברה שנהגה אך מספר חודשים קודם לכן כבריונית לכל דבר אינה יכולה להישמע בטענה שנהגו כלפיה באותה דרך"

בית המשפט המחוזי בפתח-תקווה קיבל את בקשת הערעור שהגישה חברת דלק ישראל נגד החזרת תחנת-הדלק הסמוכה לקניון "שבעת הכוכבים" בהרצליה לידי סונול.

ההחלטה מבטלת את פסק הדין הקודם של בית משפט השלום בפתח-תקווה שקיבל את העתירה של סונול להחזיר לידיה את התחנה, זאת 3 חודשים אחרי שבעלי התחנה חתם על הסכם עם דלק ישראל.

בית משפט השלום קיבל את טענת סונול כי החברה החזיקה בהסכם לאספקת הדלקים לתחנה לעוד שנה, ולכן ההסכם שחתם בעל התחנה עם דלק אינו חוקי.

בבקשת הערעור שהגישה למחוזי טענה דלק ישראל כי ההסכם שנחתם בין סונול לבעל התחנה לא היה חוקי, מאחר שהוא נוגד את הוראות רשות ההגבלים העסקיים.

המחוזי קיבל עקרונית את עמדת דלק ישראל, וקבע כי הנזקים לכאורה שנגרמו לסונול ניתנים לפיצוי כספי, ולא ייגרם כל נזק אם יבוטל צו המניעה נגד העברת התחנה לדלק ישראל.

כמו כן, בית המשפט מתח ביקורת על סונול וקבע כי לא נהגה בתום-לב בפרשה. "חברה שנהגה אך מספר חודשים קודם לכן כבריונית לכל דבר אינה יכולה להישמע בטענה שנהגו כלפיה באותה דרך".

התחנה, הממוקמת בסמוך למחלף "שבעת הכוכבים" בהרצליה, נחשבת לאחת מהתחנות הגדולות של סונול במרכז הארץ, ומופעלת על-ידי החברה מזה שנים ארוכות. ואולם, באמצע חודש יולי הגיע דלק ישראל להסכם עם בעלי התחנה, משפחת ליבסטר, והעבירה את התחנה להפעלתה.

תחנת "שבעת הכוכבים" מוכרת כ-700-800 אלף ליטר בחודש, ובענף מעריכים את הפדיון החודשי שלה בכ-3-4 מיליון שקל. מחזור המכירות השנתי של התחנה, הכוללת גם חנות נוחות, נאמד בכ-50-60 מיליון שקל בשנה.

את חברת דלק ישראל ייצגו עו"ד ברוך שטיימן ויואל מזור, ואת בעלי התחנה ייצגו עו"ד דוד תדמור, דוד גדעוני ואיתי פלדור ממשרד תדמור ושות'.