10 דברים שלא ידעתם על שאול אלוביץ'

אלוביץ' גם אינו נחשב איש רהבתן המחצין את עושרו. משרדיו, במתחם הבורסה ברמת גן, צנועים. עם זאת, הווילה בצהלה, שבה התגורר בשנים האחרונות, נרכשה בשנות ה-90 ב-2.4 מיליון דולר מיצרן הרהיטים מאיר סידס

1. שאול אלוביץ' נולד ב-1949, בפולין, להורים ניצולי שואה. הוא עלה לישראל בגיל שנתיים.

2. אלוביץ' פועל בשוק התקשורת עוד מהימים שבהם שיא החידוש היה רשת האינטרקום. בגיל 20 נישא לבתו של בעלי חברת ר.א.פ, שעסקה בהתקנות אינטרקומים ואנטנות טלוויזיה וייבוא טלפונים. אלוביץ' השתלב בעסק בגיל 21 ופילס דרכו מעלה. בשנות ה-80 החליט להיפרד מהעסק המשפחתי והצטרף לחברת יורוקום, יחד עם חברת תדיראן. הוא הביא לחברה את אחיו, יוסי אלוביץ', שהיה מהנדס ראשי בר.א.פ.

3. אלוביץ' למד משפטים, אך לא השלים את התואר כי העדיף להתרכז בניהול ר.א.פ.

4. אלוביץ' התוודע ליורוקום כשהפיץ את מוצריה דרך ר.א.פ. את חלקו בחברה רכש בכמה מאות אלפי דולרים.

יורוקום התחרתה בר.א.פ והתבססה לאחר שהשיגה נתח משמעותי מנציגות פעילות פנסוניק בישראל. הפריצה הגדולה היתה עם התפתחות השוק הסלולרי וקבלת הנציגות של נוקיה, והשת"פ המניב עם סלקום. עם זאת, אלוביץ' לא הסתפק בפרת המזומנים הזו והרחיב את פעילותו בתחומי התקשורת (012 סמייל, yes, חלל תקשורת, גילת סאטקום וסאטלינק), התוכן (רדיו אזורי), נד"לן (יורוקום נדל"ן ו-EGRE), ולאחרונה אפילו קלינטק (עם רכישת אנלייט).

5. אלוביץ' נחשב אדם צנוע הנמנע מפרסום. בשנות ה-90 עוד אפשר היה פה ושם לתפוס אותו לשיחה לציטוט, אבל היום זה הישג נדיר.

הוא גם אינו נחשב איש רהבתן המחצין את עושרו. משרדיו, במתחם הבורסה ברמת גן, צנועים. עם זאת, הווילה בצהלה, שבה התגורר בשנים האחרונות, נרכשה בשנות ה-90 ב-2.4 מיליון דולר מיצרן הרהיטים מאיר סידס, באחת העסקאות הגדולות בענף הנדל"ן אז.

6. שותפיו של אלוביץ' מציינים אותו כאיש הגון ורב קסם. בין יתרונותיו הם מונים את יכולתו ליצור קשרים חמים עם שותפים בינלאומיים בתאגידים גדולים מכל המדינות. בעבר, באחד הראיונות הנדירים שנתן לציטוט, אמר ל"גלובס": "אני שומר על מגע אישי, כל הזמן, עם מקבלי ההחלטות אצל הספקים. אני מקפיד לכבד אותם, לא ללחוץ איפה שלא צריך וכן ללחוץ איפה שצריך. הכי חשוב לי לשמור על אמינות אצל הספק שלי. אני שומר על יחסי מסחר הכי הגונים שיש. אם יום התשלום הוא היום, לעולם לא אשלם מחר, אלא יומיים-שלושה לפני כן. אני מקפיד על זה כמו על עשרת הדיברות.

"אם יש לי בעיות עם ספק, אני קודם כל אשלם, ואחר כך אנסה לפתור את הבעיה. אלה יחסי שותפות: אם אני עוזר להם כשהם זקוקים לעזרה, הם יעזרו לי כשאני זקוק לעזרה. אם ארים טלפון לספק ואבקש ממנו משהו, הוא יעשה זאת בלי לבדוק. אני לא בטוח שהרבה חברות ישראליות מתייחסות כך לספקים שלהן בחו"ל. אני קורא להם פרטנרים. כך אני מרגיש".

7. על חוזים ומערכות יחסים אמר: "אתה יודע בשביל מה חותמים על חוזים? כדי להתגרש. אני לא מסתכל על חוזים. לשמחתי, לא התגרשתי מספק".

8. למרות הדמות הנעימה שמצטיירת מדברי חבריו, זכה אלוביץ' בשוק לכינוי "הכריש השקט". מקורביו אומרים עליו: "אלוביץ' חד, ממולח וממוקד במטרות העסקיות שלו, מצד שני, הוא נעים. יש אנשי עסקים גסים ובוטים, והוא ההפך הגמור".

9. לאלוביץ' 5 ילדים. 3 הגדולים - ארז, גיא ואור - עובדים בקבוצת יורוקום.

10. קשה למצוא את אלוביץ' במדורי הרכילות או באירועי הברנז'ה, לעומת בנו ארז, שהיה יקיר המדורים כבן הזוג של שרון איילון וסלבריטאיות נוספות. אלוביץ' הבן הצטרף ליורוקום בגיל 18 כאיש מכירות. כיום הוא סמנכ"ל השיווק והמכירות בחברה.

גלי וינרב וקים לב