נסרדישי: אם הכספים של פנאן עברו במעטפות מזומנים - הדבר יקשה על החקירה

מנהל רשות המסים בראיון לגלי צה"ל: "החקירה רק בתחילתה, ומוקדם לדבר על פריצת דרך" ■ מאותת כי שחקני עבר ובכירים במכבי ת"א יזומנו לחקירה ולתשאול ■ הערכה: לא ניתן יהיה לגבות מס מהמעורבים בפרשה

"החקירה רק בתחילתה, ומוקדם לדבר על פריצת דרך" - כך אמר הבוקר (ב') יהודה נסרדישי, מנהל רשות המסים, בראיון לגלי צה"ל, בהתייחסו לחקירת ה"בנק" הפרטי של מוני פנאן.

נסרדישי ציין כי "חלק מהמעורבים בפרשה במישרין ובעקיפין יזומנו לחקירה", ואותת כי שחקני עבר במכבי תל-אביב ובכירים בקבוצה, שהשקיעו לכאורה בבנק הפרטי של פנאן, צפויים להיחקר בפרשה.

נסרדישי נמנע מלגלות פרטים שעלולים להשפיע על כיוון החקירה, אך ציין כי עלולים להתגלות קשיים במקרה שלא יתגלה תיעוד למסלול הכסף. לדבריו, "אם הכסף עבר במעטפות של מזומנים ולא היה לכך תיעוד - אזי התקווה תפחת ויהיה קשה יותר לחקור".

יש לציין כי ככל הידוע עד כה, הכסף אכן עבר במעטפות מיד ליד. יתרה מזאת - ההערכה היא גם כי הרווחים למשקיעים הועברו במעטפות הכסף ב"מנות" קטנות, מה שמקשה עוד יותר את ההתחקות אחר מסלול הכסף וזהות המשקיעים.

כזכור, חוקרי משרד פקיד שומה חקירות תל-אביב ברשות המסים הגיעו אתמול (א') למשרדי מכבי תל-אביב ואספו מסמכים. במסגרת החקירה שמקיימת הרשות בפרשת מעטפות הכסף ומוני פנאן ז"ל, הגיעו גם גורמים ממכבי תל-אביב לחקירה ברשות המסים. נסרדישי עצמו ציין היום כי חלק מהגורמים הקשורים לפרשה יזומנו לחקירה, ואילו אחרים יזומנו לתשאול בלבד - כדי לדלות מידע רב ככל הניתן בפרשה זו.

ערפול רב שורר כעת בפרשה: לא ברור כיצד השקיעו המשקיעים את הכסף, שכן אם הכסף הושקע בבורסה - מתבצע ניכוי מס במקור אוטומטי. בכל אופן, ההערכה היא כי אם לא בוצע ניכוי מס אוטומטי - יהיה קשה לגבות מסים מהמשקיעים, שכן ההפסדים שככל הנראה נגרמו להם בשנה האחרונה מחקו חלק ניכר מהרווחים בשנים האחרונות, והרי על הפסדים לא ניתן לגבות מס.