ענתבי אישר: מניות ב-140 מיליון שקל יועברו לעמיתי קרן הע"ל

הממונה על שוק ההון באוצר אישר את הסכם הפשרה בין המנהלת המיוחדת של קרן הפנסיה של הסתדרות העובדים הלאומית, יעל אנדורן, עם הע''ל, לפיו יושבו המניות שהוחזקו על-ידי הע"ל שלא כדין

הממונה על שוק ההון באוצר, ידין ענתבי, אישר היום (ד') את הסכם הפשרה אליו הגיעה המנהלת המיוחדת של קרן הפנסיה של הסתדרות העובדים הלאומית, יעל אנדורן, עם חברת הע''ל, לפיו יוחזרו לעמיתי קרן הפנסיה מניות בשווי 140 מיליון שקל, שהוחזקו על ידי הע"ל שלא כדין.

הסכם הפשרה יביא לכך שמניות בית ההשקעות דש איפקס יועברו מיידית לידי עמיתי קרן הפנסיה, וזאת במקום ניהול הליכי תביעה.

במקביל, בשבועות הקרובים מתכוונת המנהלת המורשה של קרן הפנסיה לפתוח בהליך מכרזי למכירת זכויות הניהול בקרן. התמורה ממכירת זכויות הניהול תיזקף לחשבונות עמיתי הקרן ותתרום לחיזוק האקטוארי של הקרן.

יואב שמחי, יו"ר הע"ל, אשר הוביל את המהלך בשנה האחרונה מסר כי הע"ל רואה בחתימתה על ההסכם "הסרת הגיבנת האחרונה מתקופת הירשזון וצולר, ופתיחת דף חדש להסתדרות העובדים הלאומית".

כזכור, המפקח על הביטוח ושוק ההון, במשרד האוצר גילה אי סדרים בהתנהלות הקרן ובעקבות כך מינה רואה חשבון לבדיקת הקרן. ממצאי הבדיקה העלו, כי הקרן מכרה להע"ל מניות דש איפקס שלא כדין ובמחירים מנופחים; הע"ל גבתה מהקרן דמי תפעול מופקעים; הקרן מימנה את חלקה של ההסתדרות במלון הוד המדבר.