אל-על מציעה שדרוג: שלם עוד 250 דולר וטוס במחלקת עסקים

התנאי: אותם נוסעים יקבלו ארוחות של מחלקת תיירים ■ מנהל של אחת מחברות התעופה: "המהלך אולי יכניס לחברה כמה אלפי דולרים בכל טיסה, אך יפגע במותג של מחלקת העסקים בטווח הארוך"

חברת אל-על מצאה פיתרון לירידה המשמעותית בביקוש למושבים במחלקות העסקים. במסגרת הפיתרון, שיכול בקלות להיקרא "בייסיק ביזנס" (בפרפרזה על מוצר אחר של החברה שנקרא "בייסיק אקונומי"), פונים דיילי הקרקע של החברה לנוסעים במחלקת תיירים בטיסות ארוכות-טווח, ומציעים להם לשלם 250 דולר - ובתמורה לשבת במחלקת העסקים.

התנאי: אותם נוסעים יקבלו ארוחות של מחלקת תיירים. יצויין כי מחלקות העסקים ומחלקות ראשונות מהוות אצל כל חברות התעופה מוצר פרימיום.

מנהל של אחת מחברות התעופה אמר ל"גלובס" כי "מחלקות העסקים הן היהלום שבכתר. הורדה כזו ברמתן תכניס לחברה אולי כמה אלפי דולרים בכל טיסה, אך תפגע במותג בטווח הארוך".

מאל-על נמסר בתגובה כי החברה נוהגת להציע מושבי עסקים לנוסעי מחלקות תיירים במקרים בהם בטיסה לא נפתחת מחלקת עסקים או במקרים בהם יש רישום יתר במחלקת תיירים, בעוד במחלקת העסקים יש מקומות פנויים. במקרים כאלה פרופיל השירות הוא של מחלקת תיירים.