איזי כהן: נממש נכסים בשנתיים הקרובות כדי להחזיר את החוב

מנכ"ל אפריקה ישראל מגיב על הסדר החוב במסגרתו יזרים לב לבייב כ-750 מיליון שקל ויישאר עם 52.9% מהמניות

"אפריקה ישראל רואה בהסדר שנחתם הזדמנות לחזור לליבת הפעילות ולהתרכז בתחומי התמחותה, והם: השבחת נכסים ופעילויות. הנהלת החברה תנצל את ההזדמנות שההסדר יוצר ותתרכז מעתה בעשייה עסקית, שמטרתה הצפת ערך לפעילות ונכסים תוך, העלאת שווי הקבוצה וזאת, מבלי שתהיה מוטרדת ברמה יומיומית בלחצי שירות החוב".

את הדברים האלה אמר היום (ו') איזי כהן, מנכ"ל אפריקה ישראל, בתגובה להסדר שהושג לפנות בוקר בין החברה ונציגות מחזיקי האג"ח.

כזכור, אפריקה פתחה לפני למעלה משנה במסע מימוש נכסים אגרסיבי על מנת לנסות ולשרת את החוב שנטלה על עצמה. משנכשלה, פנתה לאופציה אחרת - הסדר חוב עם מחזיקי האג"ח. במסגרת ההסכם עם המוסדיים, יומרו סדרות האג"ח הקיימות בשתי סדרות חדשות: האחת קצרה לטווח של שנתיים והשנייה ארוכה יותר לטווח של 16 שנה.

כהן מציין כי אפריקה תמשיך לממש נכסים בשנתיים הקרובות כדי לפרוע את סדרת האג"ח החדשה הקצרה, אולם את הסדרה הארוכה יותר הוא מקווה לפרוע על בסיס הכנסות עתידיות של החברה מפעילותה: "החוב הקצר ישורת כנגד מימוש נכסים במשך 24 חודשים, והחוב הארוך פרוס לתקופה ארוכה של כ-16 שנים, כאשר מקורותיו מתבססים על תוכנית קונסטרוקטיבית של תזרימי הכנסות". כפי שפורסם ב"גלובס", אפריקה מוכרת את בניין הניו יורק טיימס בארה"ב ותודיע על כך בימים הקרובים, מה שצפוי להגדיל את ההון העצמי שלה בכ-1.5 מיליארד שקל.

"לכשיאושר ההסכם באופן סופי הוא יאפשר לעובדי החברה ולהנהלתה לחזור לפעילות עסקית בתנאי ודאות יחסית ותוך הסרת הלחצים שמנעו פעילות כזו בעת האחרונה", מוסיף כהן. "פעילות שכזו תבטיח עמידה טובה בהתחייבויותיה, תעלה את שוויה של הקבוצה, תחזק את מבנה ההון שלה ותהיה גם לתועלת בעלי המניות של החברה, שיראו השבחה של נכסיה ופעילותה".