המיזם של פרטנר עם חברת חשמל תקוע בגלל בעיות מימון

פרטנר החליטה לא לממן את הניסוי לשימוש בסיבים אופטיים ולפיכך חברת החשמל צריכה להשיג מימון לכך או ללכת לניסוי עם גוף אחר ■ הניסוי מוערך במיליוני שקלים בודדים

המיזם המשותף של פרטנר עם חברת החשמל עומד לפני עצירה עוד לפני שהחל. ל"גלובס" נודע כי פרטנר החליטה לא לממן את הניסוי עם חברת חשמל לשימוש בסיבים אופטיים ולפיכך הכדור עובר למגרש של חברת החשמל שצריכה להשיג מימון לכך או ללכת לניסוי עם גוף אחר.

הניסוי מוערך בכמה מיליוני שקלים בודדים ופרטנר יזמה אותו מתוך מחשבה לפיה ניתן וצריך להשתמש בתשתיות תקשורת זמינות של חברת החשמל לצורך הגברת התחרות בשוק. לחברת החשמל יש תשתיות זמינות של אלפי קילומטרים של סיבים אופטיים אלא שבגלל מחדלים רגולטוריים שנמשכים שנים ארוכות לא הצליחה המדינה להגיע להבנות עם חברת החשמל על מנת שיהיה ניתן לעשות בהם שימוש. מנכ"ל חברת החשמל, עמוס לסקר, מעוניין מאוד לקדם את הנושא של כניסת החברה לתחום תשתיות התקשורת.

במסגרת הניסוי התכוונו פרטנר וחברת החשמל לחבר עיר או שכונה לסיבים אופטיים שקיימים לבתי לקוחות שיסכימו להשתתף בניסוי. המטרה הייתה לחבר את הסיבים למתג של פרטנר שיחובר לרשת שלה ושדרכו תוכל החברה לספק את כל שירותי התקשורת כולל טלפוניה, אינטרנט ווידיאו.

במשרד התקשורת מאוד מעוניינים לקדם את הניסוי ובכירים במשרד מנסים לדחוף את הצדדים לממשו. שר התקשורת, משה כחלון, התבטא מספר פעמים בדבר הסכמתו העקרונית לקדם את הניסוי הזה והוא אף פועל בקרב גורמים נוספים כדי שהדבר יקרה, אך מבלי שיושג מימון לניסוי נראה שפרטנר לא תהיה חלק ממנו.