פתיחת שבוע עגומה בוול סטריט: CIT, המלווה הגדול ביותר בארה"ב לעסקים קטנים, הגיש בקשה לפשיטת רגל

בבקשה נאמר כי ל-CIT נכסים ב-71 מיליארד דולר והתחייבויות בסך 64.9 מיליארד דולר ■ זוהי פשיטת הרגל החמישית בגודלה אי פעם בארה"ב: רק לליהמן בראדרס, וושינגטון מיוצ'יאל, וורלדקום וג'נרל מוטורס היו נכסים בשווי גבוה יותר בעת שהגישו בקשות להגנה מפני נושים

בנק CIT , המלווה הגדול ביותר בארה"ב לעסקים קטנים ובינוניים, פנה לבית המשפט בניו יורק והגיש בקשה לפשיטת רגל. CIT שקוע שקוע בחובות כבר זמן רב ונמצא כבר על סף קריסה. זוהי פשיטת הרגל החמישית בגודלה אי פעם בארה"ב.

בבקשה נאמר כי ל-CIT נכסים ב-71 מיליארד דולר והתחייבויות בסך 64.9 מיליארד דולר. רק לארבע חברות - ליהמן בראדרס, וושינגטון מיוצ'יאל וורלדקום וג'נרל מוטורס - היו נכסים בשווי גבוה יותר בעת שהגישו בקשות להגנה מפני נושים.

CIT מתכוון לעבור ארגון מחדש לאחר הגשת הבקשה לפשיטת רגל. CIT הודיעה היום גם כי כל מניותיה יבוטלו עם יציאתה מהליך פשיטת הרגל, ובכלל זה מניות מועדפות בסך 2.3 מיליארד שקיבלה כמימון חירום מהממשל האמריקני במטרה להשאירה פעילה.

משמעות הבקשה לפשיטת הרגל היא שבית המשפט ינהל את כל חובותיו של הבנק וכי ביכולתו לפגוע בזכויותיהם של בעלי המניות. בנוסף, ממשלת ארה"ב עלולה להפסיד את הכסף שהשקיעה במסגרת תוכנית ההצלה לבנק.

חשוב לציין, כי לא מדובר בסגירה של הבנק והוא צפוי להמשיך לתפקד כרגיל ולספק את שירותיה לעסקים קטנים ובינוניים בתקופת הרה-ארגון של פשיטת הרגל.

"ההסכם יאפשר לנו להמשיך בתכנית ההבראה של הבנק", אמר היו"ר ג'פרי פיק. "המשך פעילותנו יספק מימון לעסקים קטנים ובינוניים רבים, שני מגזרים חיוניים לכלכלה האמריקנית", הוסיף.

הבהרה זו חשובה ביותר למספר רב של עסקים בארה"ב, שהיו קורסים כמעט מיידית ללא התמיכה הפיננסית ש-CIT מעניקה להם.

נזכיר כי ביום שישי האחרון המיליארדר קארל איקן הודיע כי יעניק לחברה מימון בסכום של מיליארד דולר במקרה שהבנק ייכנס לפשיטת רגל.