פרויקט מיוחד: רשימת 40 הצעירים הבולטים בעולם העסקים הישראלי

גלובס tv מחיים גבריאלי באי.די.בי דרך אבי צבי ברשת ועד לירון ליכטנשטיין בלוק ולאביב רפואה בנטקס ■ 40 ההבטחות של 2009 - בואו לקרוא ולהתרשם מכל אחת ואחד מהם ■ פרויקט מיוחד של מגזין G

בכל שנה, בישיבה הפותחת את גיבוש רשימת G40, נרשם רגע קל של מבוכה, כאשר אחד הנוכחים, ובכל פעם זה מישהו אחר, מעלה את התהייה שכולם חוששים בגינה: "האם ניתן לגבש רשימה איכותית של צעירים מבטיחים, מבלי לחזור על מי שנבחרו בשנים עברו ושעדיין לא עברו את גיל 40, או שמא מוצה המאגר. אחרי הכול, זאת מדינה קטנה, וכמה צעירים בעמדות מפתח כבר יש?".

מאות השמות החובקים רזומה ביצועי מרשים, שזרמו למערכת G למן הרגע שדבר גיבוש הרשימה נודע ברבים, ביטלו את הספקות בתשובה מוחצת. לא רק שיש די, אלא הרבה מעבר לכך, ורבים וטובים ייאלצו להישאר מחוצה לה גם השנה. מרביתם ימשיכו להצטיין בתפקידיהם, יובילו מהלכים משמעותיים, וינסו לתפוס מקום של כבוד ברשימת 2010 או אולי בזו של 2011.

רשימת G40, המתפרסמת זו השנה הרביעית ברציפות, מסמנת את ארבעים ההבטחות הניהוליות של ישראל, שטרם חצו את גיל 40. השנה, שלא כמו בעבר, כוללת הרשימה לא רק את תחומי הניהול ה"מסורתיים" דוגמת פיננסים, תקשורת, נדל"ן והיי-טק, אלא גם צעירים בעמדות מפתח בתחומי התרבות, האמנות והמגזר השלישי, שתפס מקום משמעותי בנוף השנה החולפת, שכללה משבר כלכלי, קיצוצים ופיטורים נרחבים.

כך דרים להם, תחת קורת גג אחת, מנכ"ל אי.די.בי חיים גבריאלי (39), מנכ"ל רשת אבי צבי (39) ומנכ"ל גוגל ישראל מאיר ברנד (39) עם האחיות עינב והדס צוקר (33 ו-29 בהתאמה), שעומדות מאחורי מותג האופנה הבינלאומי המשגשג רוס אובאטה; עם הבמאית יעל רונן (32), שמועמדת לפרס אירופה לתיאטרון; ועם עו"ד דקלה טוטיאן (34), שניצבת מאחורי מרכז נגה, המעניק ליווי וסיוע משפטי לנפגעי עבירה. השילוב הזה של צעירים מוכשרים, הפועלים בתחומים מגוונים, מייצג היטב את סוד העוצמה של החברה והכלכלה בישראל.

את נבחרי G40 כיבד השבוע בנוכחותו, במפגש אישי לרגל חשיפת הרשימה, נשיא המדינה שמעון פרס, שמייחס חשיבות עליונה לטיפוח מצוינות עסקית ולגיבוש דור מנהיגות עתידי שיוביל את ישראל להתמודדות עם אתגרי העתיד שעומדים בפני האנושות כולה. חמישה אתגרי יסוד מסמן נשיא המדינה: אספקת מים נקיים לכל דורש, אספקת אנרגיה נקייה לכל אדם, דמוקרטיזציה של מערכת הבריאות, חינוך מבוסס טכנולוגיה שייטיב להתמודד עם הכפלת הידע האנושי מדי שנה, ומערכת ביטחון פנים שתשכיל לעמוד בפני אתגר הטרור העתידי ולא באתגרים שהציבו סכסוכי האתמול.

נבחרי G40 מחויבים לחזון פרס, ומקווים שיעניקו השראה לצעירים שילכו בעקבותיהם ויצעידו את המשק הישראלי להצלחות גם בעתיד.

לפרויקט המלא 40 על 40: רשימת ההבטחות הגדולה של 2009