מניית היום בנאסד"ק: חברת הביומד HGSI שזינקה בכ-30%

החברה הודיעה היום על הצלחה בניסוי המשותף עם גלקסו סמית קליין, בתרופה לטיפול בשחפת העור ■ מתכוונת בקרוב לפנות לרגולטורים בארה"ב כדי שיתנו את האישור לשיווקה במחצית הראשונה של 2010

מניית Human Genome Sciences (סימול HGSI בבורסת הנאסד"ק) מזנקת במסחר בוול סטריט בכ-30%. המניה רושמת עלייה בערכה על רקע הצלחה בניסוי המשותף עם גלקסו סמית קליין, בתרופה לטיפול בזאבת.

החברה הודיעה היום (ב') כי הניסוי בתרופת ה-Benlysta עבר שלב בדרך להשגת אישור השיווק, וכי היא מתכוונת בקרוב לפנות לרגולטורים בארה"ב כדי שיתנו את האישור לשיווקה במחצית הראשונה של 2010.

לדברי החברה, אם תאושר, התרופה יכולה להיות הראשונה מזה עשורים שאושרה לטיפול במחלת הזאבת (Lupus). החברה צפויה לפרסם בקרוב ממצאים נוספים מהניסוי, שישפכו אור על ההתקדמות.

Human Genome הממוקמת במרילנד, היא מפתחת תרופות המיועדות לטיפול במחלות שונות כגון דלקת הכבד (hepatitis C), גחלת (anthrax), וסרטן. בין בעלי החברה ניתן למצוא את בנק ברקליס, שמחזיק ב-5.55% ממניות החברה, ובנק HSBC, שמחזיק ב-2.02% מהמניות.

החברה נסחרת לפי שווי שוק של 3.28 מיליארד דולר, מעסיקה כ-880 עובדים והיא נכללת בתעשיית הביומד. החברה סיימה את הרבעון הפיסקלי שהסתיים בסוף יוני עם הכנסות של 228.54 מיליון דולר - זינוק של יותר מ-130% לעומת ההכנסות ברבעון המקביל אשתקד, למרות זאת סיימה בהפסד נקי של 47.69 מיליון דולר.