טבע מעלה את תחזיות הרווח של עצמה לשנתיים הקרובות

צופה רווח של 4.4-4.6 דולר למניה ב-2010, בעוד שבשוק ציפו ל-4.48 דולר למניה ■ שלמה ינאי לא רואה איום על הקופקסון: "מוגן על ידי פטנט עד שנת 2014"

לאחר שדיווחה הבוקר (ג') על תוצאות שיא ברבעון השלישי של השנה, אשר התקבלו באופן פושר על ידי האנליסטים, ערכה טבע , כהרגלה, שיחת ועידה עם משקיעים ואנליסטים בה היא שיגרה תחזיות לעתיד, או יותר נכון לומר - העלתה את התחזיות.

תחילה סקר המנכ"ל שלמה ינאי את תוצאות החברה ברבעון השלישי, רבעון בו הרוויחה טבע 806 מיליון דולר על הכנסות של 3.55 מיליארד דולר. "טבע השיקה 17 מוצרים חדשים בארה"ב מתחילת השנה", אמר ינאי. נזכיר כי באמתחתה של טבע עוד 210 מוצרים הממתינים לאישור FDA (מינהל המזון והתרופות בארה"ב), כולל 40 אישורים מותנים. סך המכירות השנתיות בארה"ב של המוצרים המקוריים אליהם מתייחסות הבקשות האמורות מסתכם ביותר מ-113 מיליארד דולר.

"באירופה, המכירות היו חזקות במיוחד בגרמניה, ספרד הולנד ומזרח אירופה", הוסיף ינאי, והתייחס גם לקופקסון, התרופה לטיפול בטרשת נפוצה שהובילה את מכירות טבע ברבעון השני. "יותר מ-60% מהכנסות הקופקסון הגיעו ממכירות חדשות. הקופקסון הוכיח את יעילותו ובטיחותו בקרב יותר מ-940 אלף חולים", אמר ינאי. "הוקופקסון מוגן על ידי פטנט עד שנת 2014", הוא אמר בהקשר לדאגה סביב השקת גרסאות גנריות שיתחרו בקופקסון.

ינאי ציין גם שהאינטגרציה עם חברת באר האמריקנית, אותה רכשה טבע לפני כשנתיים, מתקדמת היטב ותביא לחיסכון של כחצי מיליארד דולר עד שנת 2011. הוא אף הקדיש תשומת לב רבה לנושא הרכישות המעורר עניין רב בטבע ופירט מהם הקריטריונים העיקריים לרכישה: "כל רכישה חייבת להיות מתאימה פיננסית ולתרום לשורת הרווח בזמן ראוי, כלומר מבחינת טבע היא חייבת לתרום לרווחיות בסיום השנה הראשונה".

מכאן הגיע ינאי לחלק העיקרי בשיחה: התחזיות. טבע לא עדכנה את תחזית ההכנסות, אך באשר לרווחיות היא צופה רווח של 87-97 סנט למניה, בעוד שבשוק ציפו מהחברה לרווח של 93 סנט למניה. כך, טבע צופה לסגור את השנה ברווח של 3.3-3.4 דולר למניה, לעומת התחזית המוקדמת שלה שעמדה על 3.2-3.4 דולר למניה. עם זאת, יש לציין כי ציפיות האנליסטים בשוק מטבע היו גבוהות למדי, והם ציפו לרווח של 3.36 דולר למניה ב-2009.

לגבי שנת 2010, טבע העלתה את תחזיותיה שלה לרווח של 4.4-4.6 דולר למניה, כאשר לפי קונצנזוס התחזיות בשוק האנליסטים מצפים לרווח של 4.48 דולר למניה. התגובה המידיית של המניה בבורסה בת"א הייתה חיובית, שכן היא מחקה ירידה של כ-0.6% ועברה לעלייה של 0.3%.