נפתלי בנט חוזר מהפוליטיקה: ימונה למנכ"ל הסטארט-אפ סלוטו

את הגיוס יובילו הקרנות בסמר וגיזה, וישתתף בו בית ההשקעות פרוקסימה

האידיליה של יזמים חוזרים מתגשמת לפעמים, ואפילו ביותר מאופן אחד. חברת סלוטו (Soluto) השלימה סבב גיוס שני של כ-6.2 מיליון דולר, בהובלת הקרנות בסמר וגיזה, ובצירוף משקיעים נוספים מהסבב הראשון - בית ההשקעות פרוקסימה. לצד ההשקעה, הודיעה החברה על מינוי נפתלי בנט, לשעבר מנכ"ל ומייסד סיוטה שנמכרה ל-RSA ב-2005 בכ-145 מיליון דולר, למנכ"ל. בנט שימש בעבר כראש המטה של בנימין נתניהו, אך בשל הערכות למערכת יחסים מתוחה עם שרה נתניהו, עזב את תפקידו בתחילת 2008.

סלוטו היא סטארט-אפ צעיר למדי - היא הוקמה לפני כשנה, ופעלה מאז מתחת לרדאר. החברה, שמשמעות שמה בפורטוגזית היא "פתרון", מנסה לפתור בעיה שקיימת מאז תחילת ימי המחשב האישי - ביצועים מתסכלים של המחשב שבאים לידי ביטוי בתקלות תכופות, זמני אתחול וכיבוי ארוכים, איטיות וכדומה. סלוטו מנסה להתמודד עם הבעיה על-ידי זיהוי עומסים מיותרים, שנגרמים על ידי אפליקציות שרצות על המחשב.

מתעניינים מבפנים

העניין בחברה מגיע בינתיים מכיוון המייסדים וההנהלה. סלוטו הוקמה על ידי תומר דביר (הנשיא) וישי גרין (הסמנכ"ל הטכני), שניהם מוכרים מחברות קודמות בהן שימשו בתפקידים מרכזיים, דביר ב-MDG Medical, וגרין היה ממייסדי אוניגמה שנמכרה למק'אפי בשלהי 2006. בנט היה בקשר עם החברה מאז הסיבוב הראשון בו השתתף, ואחר כך גם יעץ לחברה.

הקרנות שהובילו את ההשקעה כעת - בסמר וגיזה - הן גם הקרנות שהובילו את סיוטה, ואילו פרוקסימה הייתה בין המשקיעים באוניגמה של גרין. בסך הכל, גייסה סלוטו עד היום 8 מיליון דולר, והיא מעסיקה כ-15 עובדים. כיו"ר החברה מכהן נדב זוהר, שהיה בעבר במורגן סטנלי.