טבע משיקה בבלעדיות תרופה עם מכירות של 293 מיליון דולר

מדובר בתרופה לאלרגיה המיוצרת במקור על-ידי סאנופי-אוונטיס ■ טבע משיקה את התרופה בטבליות של 60 ו-120 מיליגרם ■ זכתה לשווק את התרופה בבלעדיות במשך 180 יום

יום אחרי שפרסמה דו"חות של רבעון שהיה דל בהשקות גנריות, טבע מדווחת היום (ד') על השקת תרופה גנרית חדשה בארה"ב. התרופה, Allegra-D, מיוצרת במקור על-ידי סאנופי-אוונטיס, והיא מיועדת לטיפול באלרגיה. טבע מציינת בהודעתה, כי לפי נתוני גוף המחקר IMS הגיעו מכירות התרופה בארה"ב, במונחי המוצר המקורי, ל-293 מיליון דולר בשנה שהסתיימה בסוף יוני.

במסגרת הסכם פשרה של באר

טבע משיקה את התרופה בטבליות של 60 ו-120 מיליגרם. בהתאם לחוק האמריקני, בתור חברת התרופות הגנריות הראשונה שהגישה את הבקשה לאתגר את הפטנט של התרופה, טבע זכתה לשווק את התרופה בבלעדיות במשך 180 יום. ההשקה מתבצעת בהמשך להסכם פשרה שנחתם בין באר, שנרכשה בידי טבע לפני שנה, לבין סאנופי-אוונטיס. במסגרת ההסכם, באר שילמה לסאנופי-אוונטיס כ-30 מיליון דולר, ותשלם לה תמלוגים עתידיים על בסיס מכירות התרופה בארה"ב.

טבע, המנוהלת על-ידי שלמה ינאי, היא חברת התרופות הגנריות הגדולה בעולם. אתמול פרסמה החברה את דו"חות הרבעון השלישי, בהם דווקא המוצרים המקוריים שלה, ובראשם הקופקסון, בלטו לטובה, לעומת הגנריקה שרשמה חולשה. טבע לא שינתה את תחזית ההכנסות שלה ל-2009, אך עדכנה את טווח תחזיות הרווח כלפי מעלה לרמה של 3.3-3.4 דולר למניה. בתגובה לדו"חות ולתחזיות ירדה אתמול המניה בנאסד"ק לכ-50.5 דולר, ושווי השוק הנוכחי של טבע הוא 44.1 מיליארד דולר.