ביקורת קטלנית ב-CNET: "ה-iPhone - הטלפון הגרוע בעולם"

כתבת הגאדג'טים של CNET בבריטניה: "ייתכן שה-iPhone הוא המכשיר הטוב ביותר אי-פעם לגלישה סלולרית באינטרנט ונגן מדיה משובח, אבל כמכשיר טלפון הוא פשוט זבל - ואני מתכוונת להוכיח את זה"

פלורה גרהאם, כתבת הגאדג'טים והטכנולוגיה של CNET בבריטניה, פרסמה ביקורת קטלנית למכשיר ה-iPhone של אפל, תחת הכותרת "ה-iPhone הוא הטלפון הגרוע ביותר בעולם".

גרהאם כותבת: "ייתכן שה-iPhone הוא המכשיר הטוב ביותר אי-פעם לגלישה סלולרית באינטרנט ונגן מדיה משובח; ייתכן גם שהוא המכשיר בעל הדירוג הגבוה ביותר מקרב המכשירים הסלולרים הנסקרים ב-CNET אנגליה, ומשמש לפחות מחצית מצוות העורכים שלנו כאן. אבל כמכשיר טלפון הוא פשוט זבל - ואני מתכוונת להוכיח את זה".

"מחייג עצמאית לאנשים אחרים"

גרהאם ממשיכה במתקפה חריפה: "איכות התקשורת הטלפונית ב-iPhone פתטית, וזה קורה בעיקר בגלל הרמקולים הזעירים שלו שחייבים להיצמד לאוזנך בדייקנות של לוחם נינג'ה מונחה לייזר המבצע ניתוח קטרקט" - אחרת, לפי גרהאם, פשוט לא שומעים כלום.

וזה נמשך: "האוזניות שבאות עם ה-iPhone אמנם מצוידות במיקרופון, אך הן קטנות כגור חתלתולים חלוש, ובלי גומי לבידוד רעשים חיצוניים". המיקרופון באוזניות ה-iPhone, לפי גרהאם, רק מחריף את הבעיה מעצם אי-יכולתו לסנן רעשי רקע.

לפי גרהאם, זו רק ההתחלה: "ה-iPhone משמיט שיחות, נכשל בחיבור לשיחות ולפעמים אף אינו מחייג. לא לכולם זה קורה, אבל זה קורה בו יותר מאשר בכל טלפון אחר שאנחנו משתמשים בו כרגע".

"לרוע המזל, כותבת גרהאם, "במקום בו הקול גרוע, מצב הנתונים (דטה) אפילו גרוע יותר. זעקות של 'אין רשת!' הן קולות מוכרים למשתמשי ה-iPhone, ואפילו פתחו בלוג על זה. משתמשים מתלוננים גם על כשלים בשליחת וקבלת SMS'ים, אבל האמת היא שזה עלול להיות גרוע יותר: בפורום התמיכה של אפל התקבלו תלונות ממשתמשי iPhone 52, שהמכשירים שלהם פשוט החלו לחייג עצמאית לאנשים שונים".

לפי גרהאם, משתמשים אלה ואחרים ב-iPhone לא זוכים בתשובות ראויות לבעיותיהם מצד אפל.

"החירש מוביל את האילם"

ו"מצעד הזוועות" נמשך. גרהאם כותבת: "אולי הבעיה הכי גדולה של מכשירי ה-iPhone היא היכולת שלהם להישאר דוממים ולהתעלם משיחות נכנסות. בלי שום צלצול או רטט שיתנו לך איזשהו רמז שמשהו קרה, בני המשפחה שלכם והחברים מופנים לתא הקולי... או פשוט נתקלים בדממה. אם יש לכם שני משתמשי iPhone במשפחה, זה יכול להיות מקרה של החירש מוביל את האילם".

ומה במקרה שאין תקלות? "גם כאשר המכשיר שלך פועל כמו חלום ושום שיחה נכנסת אינה מוחטאת, ברירת המחדל של הרינגטונים וההודעות על קבלת SMS'ים ב-iPhone כה חרישית ומלודיתם שהיא בקושי יכולה לחדור כיס, וללא כל ספק אין ביכולתה להתגבר על תינוק בוכה באוטובוס". גרהאם מציינת כי משתמשים שינסו לשנות את ברירת המחדל יגיעו לרשימת רינגטונים וצלילים מובנית מעצבנת במיוחד.

לפי גרהאם, "אחיזת ה-iPhone בסמוך לפנייך יכולה להיות לא נוחה, ולא רק בגלל שהמכשיר מתחמם. לחיצת משטח שטוח גדול אל הלחי שלך תמיד תגרום להזעה, במיוחד כאשר אתה מתאמץ ללחוץ אותו חזק יותר אל אוזנך כדי לחלץ שמע כלשהו מרמקול זעיר".

"שעתיים של Google Maps - ואתה אבוד ביערות"

גם הסוללה ב-iPhone לא יוצאת נקייה: "אמנם חיי הבטרייה הם הקורבן הראשון בכל מכשירי הדור השלישי, אבל ה-iPhone הוא המכשיר הראשון שבו אתה ממש רואה את הקווים יורדים ונעלמים לנגד עינייך. שעתיים של Google Maps בדור שלישי - ואתה אבוד ביערות ללא כל אפשרות אפילו לחייג ולצעוק הצילו! נסו להיזכר בימים הטובים שבהם הסלולרי שלכם היה עובד שבוע בלי כל צורך בטעינה, ותתחילו לתהות למה החלטתם להחליף מכשיר".

גרהאם מסכמת את עניין הסוללה: "אמנם, אם תנטרלו את ה-3G, ה-GPS וה-Wi-Fi, תוכלו לחלץ סוף שבוע שלם מסוללת ה-iPhone שלכם, אבל למה שתרצו במכשיר שכל תכונותיו הטובות מנוטרלות?"

"אל תנסו ברצינות לבצע שיחת טלפון"

בסיום המאמר מסייגת גרהאם: "ה-iPhone הוא המכשיר הטלפון הגרוע, אבל הוא כה פופולרי מעצם היות המחשב הנישא הטוב ביותר בעולם. גלישת האינטרנט בו היא התגלות, והוא כלי פנטסטי לצריכת מוזיקה, צפייה בסרטים, הורדה והתקנה של שלל אפליקציות, שעושות הכל מעריכת תמונות ועד כיוון הגיטרה שלך... ובשונה ממתחריו, מסך הנגיעה והממשק ב-iPhone הם עונג אמיתי".

והשורה התחתונה? "רבים מאיתנו מעדיפים כיום פייסבוק, ויקיפדיה ו-Google Maps על פני קשקוש בטלפון. לכל אלה ה-iPhone עושה עבודה נהדרת. פשוט אל תנסו ברצינות לבצע דרכו שיחת טלפון".