בזק נכנעה והוסיפה הבהרה: שירות כוכבית 144 - בתשלום

זאת לאחר שהמועצה לצרכנות העבירה למנכ"ל בזק מאות מכתבים של צרכנים בקריאה לגילוי נאות לגבי עלות השירות ■ מדובר בשירות הניתן במוקד 144 ומקשר ישירות למספר הטלפון המבוקש בעלות של 60.32 אגורות

מאות פניות הצרכנים שהמתינו למנכ"ל בזק בקלסר משרדי בתחילת השבוע, כמו גם עשרות פניות נוספות שהמשיכו לזרום במייל, גרמו לחברת בזק להיכנע לדרישה הגורפת ולציין בפני הצרכנים כי שירות כוכבית 144 ניתן בתשלום (בלי לפרט את העלות המדויקת, אותה ניתן למצוא באתר החברה).

כבר לפני שנתיים פנתה המועצה לצרכנות לבזק בבקשה ליידע את הצרכנים בדבר מחירו של שירות הכוכבית, כפי שנדרש על-פי חוק הגנת הצרכן. בתום התעלמות ממושכת מן הדרישה יצאה המועצה במהלך האחרון, שגם נשא לבסוף פרי.

מוקד 144 של בזק לאיתור מספר טלפון מציע, כזכור, שירות כוכבית המקשר ישירות למספר הטלפון המבוקש בעלות של 60.32 אגורות, הנוספות ל-1.72 שקלים שנגבים עבור שימוש בשירות 144 ולמחיר עבור פעימות המונה הנגבות על השיחה המבוצעת.

ממצאי סקר שערכה המועצה לצרכנות מגלים כי 70% מהצרכנים שעשו שימוש בשירות שיחת המשך היו מוותרים על שירות זה לו ידעו מהי עלותו; על-פי ההערכות, עלות זו מתורגמת להכנסה שבין 8.2 ל-9.7 מיליון שקל בשנה.

מנכ"ל המועצה לצרכנות, עו"ד אהוד פלג, אומר כי ההיענות ההמונית והמיידית של המערך הארצי של המועצה מעיד על כך שהצרכנים מוכנים להתגייס לשינוי התנהלות בלתי הוגנת ופוגענית של גופים עסקיים גדולים.

מבזק נמסר בתגובה: "בזק מיידעת את לקוחותיה לגבי עלות השירות באמצעות מודעות פרסום, בחשבונית החודשית וכן באתר החברה. יחד עם זאת, בזק קשובה ללקוחותיה ונוהגת תמיד בשקיפות ובהגינות, ולכן החליטה להוסיף את ההודעה בדבר התשלום הכרוך בשימוש בכוכבית בשירות 144".