לבייב משיק בבוקרשט קניון הגדול פי 5 מקניון רמת-אביב

94% משטחי הקניון כבר הושכרו ■ ההשקעה בהיקף 300 מיליון אירו ■ מנכ"ל אפי אירופה, עופר לינצ'בסקי: "אנו במגמה לנצל את הנוכחות במספר מדינות באירופה, כי יש הזדמנויות בתקופה זו"

אפריקה ישראל השיקה לפני כשבוע את הקניון הגדול ביותר במזרח אירופה בבוקרשט. עד כה נרשמה תנועה של כמעט 100 אלף איש ביום ו-94% מהשטח כבר הושכרו. שטח החנויות נטו להשכרה 79174 מ"ר - פי 5 מקניון רמת אביב. ההשקעה בהיקף של 300 מיליון אירו.

הקניון בן השתי קומות ממוקם כשני ק"מ בלבד מלב בירת רומניה (ככר אונירי ומתחם הפרלמנט) והוא כולל 2,500 מקומות חניה. החנויות מושכרות במחיר ממוצע של 35 אירו למ"ר. ישראל ויזל שניהל את קניון חיפה גר בבוקרשט מזה שנה וחצי והוא מנכ"ל הקניון.

עופר לינצ'בסקי, מנכ"ל אפי אירופה, מקבוצת אפריקה ישראל: "פתיחת הקניון היא אבן דרך משמעותית לאפי אירופה, יישום של אחת ההשקעות הגדולות של החברה והקבוצה בשנתיים האחרונות. הקניון צפוי להניב הכנסות מהותיות שוטפות לחברה וברמה האישית נותן הרגשת סיפוק גדולה לראות עבודה של אלפי עובדים במשך שנתיים הופכת לקניון פעיל ושוקק. אנו במגמה לנצל את הנוכחות במספר מדינות באירופה כי יש הזדמנויות בתקופה זאת. אנו בוחנים להיכנס בשנה הקרובה להתחיל ביצוע של קניון נוסף בעיר".

בשיא תקופת העבודה עבדו באתר 1,400 פועלים שעבדו 24 שעות ביממה. בתוך האתר נבנה מפעל בטון שסיפק 300 אלף טון בטון. בלב הקניון כיפת זכוכית ענקית ומתחת משטח החלקה על הקרח. בקניון גם אגם סירות לילדים קטנים, הר מלאכותי עם מפלים שני בתי קזינו, מסלול קרטינג, 21 אולמות קולנוע, האיימקס היחיד ברומניה ומגוון של חנויות.

את בניית הקניון בן 230 אלף המטרים הרבועים, השלימה זרוע הבניה והתשתיות של אפריקה ישראל, דניה סיבוס , תוך 19 חודשים. על היקף הבנייה העצום אומר מנכ"ל דניה סיבוס, רונן גינזבורג, שניהל את הפרויקט ההנדסי המורכב במסגרת תפקידו הקודם כסמנכ"ל ההנדסה בחברה, כי להקמת המגה פרויקט נדרשו יותר מ-125 אלף מ"ק בטון ויותר מ-4,500 טון פלדה שהותקנו במפתחים רחבים במיוחד. בקניון 45,000 מ"ר קירות מסך ויותר מ-12,000 מ"ר סקיילייטים (גגות שקופים). לריצוף וחיפוי הקניון העצום נדרשו למעלה מ-30,000 מ"ר ריצוף וחיפוי, כאשר את הקרמיקה לקניון סיפקה החברה האחות, נגב. 8 צילינדרים ב-6 מגדלי קירור מספקים מיזוג אוויר בהספק של 5000 טון. 3 תחנות השנאה שנבנו במתחם, מספקות חשמל בהיקף של 12 מגה-וואט.

בשלב ב' מתכננת אפריקה ישראל להקים במספר שלבים 4 בנייני משרדים - בשטח בנוי של 72 אלף מ"ר עם 900 מקומות חנייה נוספים.