אדמה הולדינג מכרה שטח של כ-24 דונם באיסטנבול

המכירה בוצעה לפי שווי של כ-89 מיליון שקל ■ הרווח הגולמי לפני מס הצפוי מהמכירה הוא כ-49 מיליון שקל, וחלק החברה בו 33% ■ כתוצאה מהעסקה תקבל החברה מהשותפות החזר הלוואות בעלים מיידי בסך כ-28 מיליון שקל

חברת הנדל"ן אדמה הולדינג , דיווחה היום (א') כי חתמה, יחד עם שותפיה, על הסכם למכירת 23.75 דונם באיסטנבול לפי שווי של כ-89 מיליון שקל (כ-23.5 מיליון דולר). מימוש הקרקע מוביל להגברת נזילותה של החברה.

הרווח הגולמי, לפני מס, הצפוי מהמכירה הינו כ-48.6 מיליון שקל (כ-8.7 מיליון אירו). יצויין, כי השטח מוצג בספרי החברה, נכון ליום ה-30 בספטמבר 2009 לפי השווי ההוגן בכ-40.8 מיליון שקל, כאשר חלקה של החברה בתמורה יסתכם בכ-33%. כתוצאה מעסקה זו, צפויה החברה לקבל מהשותפות החזר הלוואות בעלים מיידי בסך של כ-28 מיליון שקל.

דוויד פלוסברג, נשיא החברה אמר היום: " המכירה הנוכחית מצטרפת למכירה של שמונה נכסים מניבים שמכרנו בטורקיה במהלך המחצית הראשונה של השנה וזאת כחלק ממדיניות החברה להגביר את נזילותה. היכולת שלנו לממש קרקעות במחירים הגבוהים משווים בספרים, כפי שעשינו בעסקה הנוכחית, מעידה על איכותם. החברה ממשיכה לבחון מימושים של קרקעות נוספות שבבעלותה בטורקיה בצורה שקולה ותוך שמירה על רמת מחירים גבוהה. "

חברת אדמה הולדינג שמרכזה בבוקרשט, פועלת ברומניה, אוקראינה, טורקיה, מולדובה וקרואטיה. החברה נקטה מסוף 2008 ובמהלך 2009 בצעדי צמצום לאור משבר האשראי העולמי שפגע במדינות בהן היא פעילה. החברה צמצמה וממשיכה לצמצם את ההוצאות השוטפות על-ידי קיטון משמעותי בכוח האדם וכן הקטינה את כמות הפרויקטים המבוצעים ברומניה, המדינה היחידה בה יש לחברה פרויקטים בבניה. במקביל נוקטת החברה במדיניות של מימוש נכסים בטורקיה וקרואטיה כחלק מהגברת הנזילות הכספית שלה.