כל ישראל חברים: 2 מיליון משתמשים ישראלים בפייסבוק

עפ"י CheckFacebook, החברים הישראלים מהווים פחות מ-1% מכלל משתמשי פייסבוק בעולם, שעברו את ה-325 מיליון ■ בסקר TIM לספטמבר דורג פייסבוק במקום הרביעי בישראל עם שיעור חשיפה שבועי של 57.2%

בעוד קהילת טוויטר הישראלית נשארת מצומצמת יחסית, הרשת החברתית פייסבוק ממשיכה לצבור תאוצה ולגדול בעולם, ובישראל בפרט. על-פי CheckFacebook, אתר שמספק סטטיסטיקות על השימוש בפייסבוק בכל מדינה ומדינה, מספר הגולשים הישראלים בפייסבוק מגיע לכ-2 מיליון. אלה מהווים פחות מ-1% מכלל משתמשי הרשת החברתית בעולם.

החלוקה המגדרית בקרב המשתמשים הישראלים בפייסבוק די מאוזנת: 53.8% מהמשתמשים הם גברים, ו-46.2% נשים.

בכל הנוגע לגיל המשתמשים, קבוצת הגילאים הגדולה ביותר בפייסבוק היא של בני 18-24, שמהווים 32.4% מהמשתמשים הישראלים. 27.6% נמצאים בגילאי 25-34, ו-18.3% שייכים לקבוצת הגיל 14-17.

הנתונים הללו תואמים את אלה שמתפרסמים בסקר TIM, המודד את ה"רייטינג" של אתרי האינטרנט בישראל. על-פי סקר TIM לחודש ספטמבר, אתר פייסבוק מדורג במקום הרביעי בישראל עם שיעור חשיפה שבועי של 57.2%, המשקפים כ-2.1 מיליון גולשים מדי שבוע.

גם בהיבט העולמי פייסבוק ממשיכה לצבור פופולריות ולהגדיל את מספר המשתמשים שלה מדי חודש. בשבוע שעבר הודיעה פייסבוק כי מספר המשתמשים עבר את 325 מיליון איש - גידול של כ-8% בחודש וחצי האחרונים. על-פי קצב הגידול הנוכחי של פייסבוק, כחצי מיליון משתמשים חדשים מצטרפים לרשת החברתית מדי יום.

מנתוני קומסקור עולה כי פייסבוק מדורגת במקום הרביעי בקרב האתרים הגדולים בעולם, לאחר שהצליחה לעקוף אתרים פופולריים כגון אמזון, eBay, ויקימדיה, ו-AOL.

מעניין שפייסבוק, שנחשבת אמנם לרשת החברתית הגדולה בארה"ב, נשענת דווקא על השווקים הבינלאומיים: כ-70% מהטראפיק שלה מגיע מחוץ לגבולות ארה"ב.

מנתונים נוספים שמפרסמת פייסבוק עולה כי 50% מהמשתמשים מבקרים באתר מדי יום, וסך הגולשים מבלה באתר מעל ל-8 מיליארד דקות ביום. 45 מיליון סטטוסים עולים לרשת מדי יום, 2 מיליארד תמונות מועלות מדי יום, ויש כ-350 אלף אפליקציות אקטיביות בפייסבוק.

בנוסף, יותר מ-15 אלף אתרים כבר הוסיפו את השירות פייסבוק-קונקט שהושק בסוף 2008, שמאפשר לחבר בין גולשי האתר למשתמשי פייסבוק.

לדברי מומחים בתעשייה, הסיבות שיכולות להסביר את הגידול המתמשך במשתמשי פייסבוק הן: עיצוב מחדש של מדיניות השמירה על פרטיות, שסייעה לפייסבוק להשקיט את התלונות המרכזיות בנושא; שינוי מתמיד של ממשק המשתמש, שלא תמיד מתקבל דווקא באהדה בקרב המשתמשים; שמירה על זהות אמיתית של המשתמשים; ומלחמה מתמשכת כנגד ספאמרים והודעות שיווקיות המתבססות על הונאת המשתמש.

הגידול של פייסבוק, יש לציין, בא על חשבון רשתות חברתיות מתחרות, בהן מייספייס, hi5 ו-Bebo.