כישלון גדול למכשיר הקטן: מודו מתכננת פיטורים של כ-100 עובדים נוספים; דב מורן: "החברה במצב טוב"

הסטארט-אפ של דב מורן נערך גם לצמצום הפעילות, כך שהחברה תפעל במינימום ההיקף הדרוש ■ החברה, שהוקמה בתחילת 2008, נכשלה בגיוס כספים נוסף ונקלעה לקשיים פיננסיים ■ החברה מפתחת טלפונים ניידים מודולרים המתאימים לסביבות שונות

המשבר הכלכלי אומנם כמעט מאחורינו אבל מסתבר שלא כולם נהנים ממנו. בחברת הסטארט-אפ מודו, של דב מורן, העניינים קצת פחות מוצלחים והחברה נערכת כתוצאה לבצע סבב קיצוצים נוסף בפעילות.

מה שעומד על הפרק בחברה הוא סבב פיטורים נוסף ומשמעותי, מה שיעמוד ככל הנראה על כ-100 עובדים, ועד למחצית כוח-האדם של החברה. גם בני אינהורן, סמנכ"ל השיווק של מודו, עוזב את תפקידו. לצד זה, נערכים בחברה לצמצום הפעילות, כך שהחברה תפעל במינימום ההיקף הדרוש.

מודו, שהוקמה בתחילת 2008 ע"י מורן, מפתחת טלפונים ניידים מודולרים המתאימים לסביבות שונות.

"החברה במצב טוב", מתעקש דב מורן בתגובה ראשונה ל"גלובס", "לחברה יש תוכניות קדימה ובתכנון יש לפעמים גם תוכניות של מה שעושים עם איזה אנשים ואיזה מוצרים. מלבד זה הכל שמועות".

בחברה תכננה בהתחלה לספק את הטלפונים הניידים עם מכירות של כ-100 מיליון דולר כבר ב-2009. אולם, במשך השנה האחרונה השתנו התוכנית כתוצאה מהמשבר והקשיים הפיננסיים. החברה לא הצליחה לגייס את הסכום ההתחלתי אותו התכוונה, וכעת, כך נודע, לא הצליחה בגיוס כספים נוסף.

בחודש אוגוסט אמר דב מורן, מייסד ומנכ"ל מודו שהחברה מכרה 1,000 יחידות מהמכשיר עד אותה תקופה. חלק גדול מהמכשירים נמכרו בהשקה הרכה בסלקום, בתוך 4 ימים. כמו כן, מורן ציין שההשקה המלאה של המכשיר בסלקום תהיה בחודש אוקטובר, כאשר עד סוף השנה הטלפון יצא גם ברוסיה, בהודו, ביוון, בפיליפינים ובמספר מדינות בדרום אמריקה. מיותר לציין, שהמכשיר עדיין לא יצאה בהשקה מלאה בסלקום.