רווחי ברקליס ו-HSBC השתפרו ביחס לרבעונים קודמים ונפלו ביחס למקביל

רווחי ברקליס נפלו ב-54% לעומת הרבעון המקביל אשתקד ל-1.08 מיליארד ליש"ט, על רקע עלייה בחיובים שבוצעו כנגד ירידה בשווי הנכסים ■ HSBC מסר כי רווחיו לפני מסים היו גבוהים "משמעותית" ביחס לרבעון הקודם

שני הבנקים הגדולים באירופה, HSBC וברקליס פרסמו היום את דו"חותיהם. רווחיו של הבנק השני בגודלו, ברקליס נפלו ב-54% לעומת הרבעון המקביל אשתקד ל-1.08 מיליארד ליש"ט (1.8 מיליארד דולר) על רקע עליה בחיוב שבוצע כנגד ירידה בשווי הנכסים.

ברקליס נמנע בשנה שעברה מלהסתייע בכספי תוכנית החילוץ הממשלתית בבריטניה, במקום זאת גייס סך של 5 מיליארד ליש"ט ממשקיעים מהמזה"ת.

HSBC שנחשב לבנק הגדול באירופה אמר כי רווחיו לפני מיסים היה גבוה "באופן משמעותי" לעומת הרבעון הקודם השנה לאחר שהחובות המסופקים הקשורים להלואות שנתן הבנק ירדו. אולם ציין כי התוצאות היו נמוכים כתוצאה מחיובים הקשורים לשינוי השווי של חובות הבנק

ירידות הערך של הנכסים המנוהלים ע"י הבנק הצטמצם ברבעון השלישי לרמה הנמוכה ביותר מאז המחצית הראשונה של שנת 2008.

ההכנסות והרווחים וחטיבת השווקים הגלובלים היו נמוכים יותר מאלו שדווחו ברבעון הראשון והשני של השנה, אך עדיין גבוהים יותר מאלו שדווחו ברבעונים המקבילים אשתקד.

מהדוח המהווה דו"ח ביניים עולה כי הרווחיות בתשעת החודשים הראשונים של 2009 הייתה גבוהה מההערכות בתחילת השנה, וזאת הודות למגמות החיוביות של המחצית הראשונה שהמשיכו גם לרבעון השלישי. כתוצאה מכך, הרווח לפני מס בשנה הנוכחית היה גבוה מהתקופה המקבילה בשנת 2008.

מנכ"ל HSBC מייקל ג'וגיאן ציין כי בזכות מודל עסקי מאוד מגוון, אסטרטגיה ברורה ויציבה הכוללת התמקדות ביסודות הבנקאות,, HSBC ממשיך לספק רווחים בשלב המכריע של מחזור העסקים. עוד ציין כי "בזמן בו אמון הציבור נמצא בסיכון והתנאים הכלכליים נותרו מאתגרים, אנו מושכים לקוחות חדשים בנתח היעד שלנו. שמרנו על בסיס הפקדות חזק ואנו ממשיכים להלוות ולתמוך בלקוחותינו בזמנים הקשים. "