עמיתים בניהולה של יעל אנדורן תהפוך לבעלת עניין בבזק

ביקשה ממשרד התקשורת אישור החזקה של מעל 5% ממניות בזק, שרכשה בהפצות האחרונות של מניות גד זאבי

עמיתים, קרנות הפנסיה הוותיקות שבהסדר בניהולה של יעל אנדורן, צפויה לדווח בקרוב על הפיכתה לבעלת עניין בחברת התקשורת בזק . לאחר שהגיעה לאחזקה של יותר מ-5% ממניות החברה, הגישה עמיתים בקשה למשרד התקשורת לאישור אחזקתה. כעת, היא תהפוך לבעלת המניות השנייה בגודלה בחברה, אחרי שאול אלוביץ', שרכש את מניות השליטה בבזק מקבוצת FSBR של קרן אייפקס, חיים סבן ומורי ארקין (30.7%) תמורת 6.5 מיליארד שקל. השלמת העסקה צפויה בחודשים הקרובים.

עמיתים הגדילה את אחזקתה בבזק, ככל הנראה במהלך הפצת מניותיו בחברה של גד זאבי, שנעשתה בשלושה שלבים במהלך החודשים האחרונים. את מניות זאבי הפיץ בנק ההשקעות UBS על פי הנחייתו של כונס הנכסים של זאבי, אלקס הרטמן. ל"גלובס" נודע, כי שיעור ההשתתפות של המוסדיים הישראלים בהפצת המניות האחרונה תמורת 1.53 מיליארד שקל, עמד על כ-30% בלבד, כשאת יתר המניות רכשו משקיעים זרים.

השקעה אסטרטגית

בקשת האישור לאחזקה של יותר מ-5% בבזק, וההפיכה לבעלת עניין בחברה, רומזות על כך שבעמיתים רואים את ההשקעה בבזק כאסטרטגית ולא פיננסית גרידא.

כמו אלוביץ', גם עמיתים צפויה ליהנות מהדיבידנד הגדול אותו מתכננת בזק לחלק לאחר הרבעון הרביעי, שיכלול גם את הרווח החד-פעמי (1.54 מיליארד שקל) שרשמה כתוצאה מהפסקת איחוד דו"חות yes. נזכיר, כי לבזק מדיניות דיבידנד מוצהרת, לפיה היא מחלקת מדי מחצית 100% מהרווח הנקי החצי-שנתי שלה.

מעמיתים לא נמסרה תגובה לידיעה, ומשרד התקשורת אינו מוסר נתונים באשר להליכים ובקשות שמתבצעים מולו.