מספר התביעות הראשוניות לדמי אבטלה בארה"ב ממשיך לרדת

בשבוע שהסתיים ב-7 בנובמבר ירד מספרם ב-12,000 ל-502 אלף, המספר הנמוך ביותר מתחילת ינואר ■ ירידה נוספת של 139 אלף נרשמה גם במספר התביעות המתמשכות לדמי אבטלה שהסתכמו ב-5.63 מיליון - הרמה הנמוכה ביותר מאז מארס

שוק העבודה בארה"ב ממשיך להציג שיפור: מספר האנשים בארה"ב אשר הגישו לראשונה תביעה לדמי אבטלה ממשיך לרדת ובשבוע שהסתיים ב-7 בנובמבר ירד מספרם ב-12,000 ל-502 אלף, זהו המספר הנמוך ביותר של תביעות חדשות שנרשם מתחילת חודש ינואר. נציין כי במשך 12 החודשים האחרונים עלה מספר התביעות הראשוניות על חצי מיליון. כך על פי דיווחי משרד העבודה האמריקני.

נציין כי נתוני השבוע שעבר הועלו במקצת ל-514 אלף לעומת 512 אלף עליהם דווח בשבוע שעבר. הנתון של השבוע הנוכחי נמוך מההיקף לו צפו האנליסטים בשוק שהעריכו כי המספר ירד במידה מתונה יותר ל-510 אלף.

המשרד גם דיווח על ירידה נוספת בסך של 139 אלף במספר התביעות המתמשכות לדמי אבטלה כך שמספרם הכולל במונחים שנתיים ירד ל-5.63 מיליון איש לעומת 5.77 מיליון איש בדיווח הקודם. זוהי הרמה הנמוכה ביותר מאז חודש מארס.

בהשוואה לשנה שעברה מספר התביעות הראשוניות בארה"ב לדמי אבטלה עלה ב-6% ואילו מספר התביעות המתמשכות לדמי אבטלה גבוה ב-51% לעומת הרמה שנרשמה אז.

נזכיר כי השבוע חתם הנשיא אובמה על חוק שמאריך את משך הזמן בו ניתן לקבל דמי אבטלה בעוד 20 שבועות למקסימום של 99 שבועות במדינות שנפגעו במידה הרבה ביותר מאובדן מישרות. נציין כי באופן רגיל זכאים אזרחי ארה"ב ל-26 שבועות של דמי אבטלה על חשבון המדינה.