גיזה-אבן-זינגר: המשביר לצרכן שווה 140% יותר משווי השוק

גוזרים לקבוצה הערכת שווי של 678 מיליון שקל, בניכוי התחייבויות של 121 מיליון שקל ■ עיקר השווי נגזר מפעילות הקמעונאות של המשביר, המוערכת ב-420 מיליון שקל ■ פעילות ניו-פארם מוערכת ב-239 מיליון שקל

בחברת הייעוץ הכלכלי גיזה-אבן-זינגר מזהים פוטנציאל שווי גבוה לקבוצת המשביר לצרכן , לקראת מהלך הארגון מחדש שמתכננת החברה.

מניתוח פעילויותיה של קבוצת המשביר גוזרים לה גיזה-אבן-זינגר הערכת שווי של 678 מיליון שקל, בניכוי התחייבויות של 121 מיליון שקל.

שווי זה גבוה בכ-140% משווי השוק הנוכחי של החברה, העומד על כ-283 מיליון שקל; וגבוה בכ-70% משווי השוק המרבי שנרשם לחברה ב-2008 - כ-400 מיליון שקל.

עיקר השווי נגזר מפעילות הקמעונאות של המשביר לצרכן, המוערכת ב-420 מיליון שקל; מפעילות ניו-פארם, המוערכת ב-239 מיליון שקל, ומפעילות מועדון 365 (יחד עם קשרי תעופה, סיבוס והמכרז של המדינה), המוערכת ב-152 מיליון שקל.

את הפער בין שווי השוק להערכותיהם מייחסים בגיזה-אבן-זינגר בין היתר לרמת הסחירות הנמוכה של המניה, התנודתיות הגבוהה בשווייה והאחוז הנמוך של מניות שאינן מוחזקות בידי בעלי עניין (כ-15%).

בניתוח השווי התבססו בגיזה על תחזיות הצמיחה במכירות החנויות הקיימות בשנים הבאות, תוך ציפייה כי שיעור הצמיחה בהן יהיה נמוך מזה שהציגה הרשת עד כה.

בהנהלת המשביר לצרכן אופטימיים יותר, ומעריכים את שווי הקבוצה בכמיליארד שקל, בניכוי ההתחייבויות.