הגיחון מתרחב - מצרף אליו את מבשרת-ציון ואבו-גוש

מדובר בתוספת של עוד כ-30 אלף תושבים לתאגיד ■ הגיחון ישקיע מיליוני שקלים בשדרוג ופיתוח תשתיות המים והביוב במועצות המקומיות המצטרפות על פני 3-5 שנים

ראשי המועצות המקומיות מבשרת ציון ואבו גוש חתמו היום על הסכם להצטרף לתאגיד המים והביוב של ירושלים, הגיחון. הגיחון, שהוא תאגיד המים והביוב הגדול בארץ, מציינים כי מדובר בתקדים, שרשויות מקומיות בוחרות להצטרף לתאגיד מים קיים בישראל.

מדובר בתוספת של עוד כ-30 אלף תושבים לתאגיד, שעל פי ההסכם, שייכנס לתוקף ברבעון הראשון של 2010, כל נושא ניהול ופיתוח תשתיות המים והביוב והשירות השוטף שלהם יעבור לידי הגיחון.

עוד נקבע, כי כל התשתיות הקיימות של צנרת המים והביוב יועברו לבעלות הגיחון בתמורה לכמה מיליוני שקלים, על-פי נוהלי והנחיות משרד הפנים ועל סמך מפקד נכסים. הסכום ייקבע על-ידי מפקד הנכסים בתוך חודש-חודשיים.

"הגיחון ישקיע משאבים רבים לשידרוג ופיתוח תשתיות המים והביוב במועצות המקומיות המצטרפות", התחייב יו"ר דירקטוריון הגיחון, משה קלצ'ין. ההשקעות צפויות להגיע למיליוני שקלים בחלוקה על פני 3-5 שנים.

ראש מועצת מבשרת ציון, אריה שמם, אמר: "מדובר בתחילת דרך חדשה של שיפור השירות. אני ליוויתי את הנושא מתחילת הקדנציה שלי, לפני שלוש שנים, ולאחר דיונים ארוכים מדובר בתוצאה טובה לכל הצדדים. ראש מועצת אבו גוש, סלים ג'אבר אמר: "למרות שאנחנו ישוב קטן רצינו וקיבלנו שיתוף פעולה מלא. זה צעד חיובי וחשוב לרווחת התושבים".

בגיחון רוצים להמשיך ולהתרחב, וכך, על פי התוכנית האסטרטגית של התאגיד בכוונתו לצרף בעתיד בהסדר דומה גם את המועצה המקומית קריית יערים (טלז סטון) ואת מערכת הביוב בלבד של מטה יהודה.