טלעד: אם יוחשך מסך ערוץ 10, נשקול להתמודד במכרז להפעלתו

זכיינית ערוץ 2 לשעבר במכתב ליועמ"ש משרד התקשורת: "הצעת החוק שמטרתה להאריך את זיכיונה של ישראל 10, חרף אינספור הפרותיה במשך 8 שנות זיכיונה, היא בבחינת 'אם כל ההקלות'"

החשכת המסך של ערוץ 10 לא תשנה לציבור, בגלל הרייטינג הנמוך - כך טוענת זכיינית ערוץ 2 לשעבר טלעד בהתנגדותה לתזכיר החוק של משרד התקשורת ומשרד האוצר להארכת זיכיון ערוץ 10.

טלעד טוענת כי "היא שומרת על זכותה להתמודד במכרז לזיכיון על ערוץ 10", ולכן היא מתנגדת להארכת זיכיון הערוץ המוצעת.

תזכיר החוק אמור להעלות לדיון בוועדת השרים לענייני חקיקה ביום ראשון, ועד ליום חמישי יכולים הגורמים הקשורים בנושא להגיש התנגדויות.

"הארכת הזיכיון של ישראל 10 תעניק לה ללא כל הצדקה יתרון פסול ובלתי ראוי להגיע לישורת האחרונה ולעבור לשיטת הרישיונות כבעלת זיכיון, ואף בכך יש משום פגיעה בזכותה החוקתית של טלעד", נכתב במכתב, שנשלח על-ידי בא כוחה של טלעד, עו"ד גדעון קורן, ליועצת המשפטית של משרד התקשורת עו"ד נגה רובינשטיין.

עוד כותבת טלעד כי "הצעת החוק שמטרתה להאריך את זיכיונה של ישראל 10, חרף אינספור הפרותיה במשך 8 שנות זיכיונה, היא בבחינת 'אם כל ההקלות'".

באשר לאיום ההחשכה נכתב כי הוא "בבחינת 'הרצחת וגם ירשת?!'... טלעד אף תהיה מוכנה לשקול לקחת על עצמה את ביצוע שידורי הגישור לתקופת המעבר, אם תתבקש".

בנוסף, טלעד תוקפת את ערוץ 10 באומרה כי אם יוחשך המסך - "לכל היותר ציבור הצופים לא יצטרך עוד להתלבט בין 'תוכנית הדגל' של ישראל 10, 'הישרדות', לבין 'יצירות פאר' טלוויזיוניות אחרות בערוץ 2 כגון 'רוקדים עם כוכבים' או 'האח הגדול'. אין ספק כי לא מדובר על 'הפסד גדול' לרב-התרבותיות ולתרבות הישראלית".

טלעד מציעה כי אם לא יהיה די זמן לערוך מכרז בינואר הקרוב, "יוארך זיכיון ערוץ 10 לפרק זמן קצוב בלבד, עד אשר יושלמו הליכי המכרז".

טלעד דורשת גם להסדיר את החזר הכספים בסך 4 מיליון דולר שהעבירה כדמי זיכיון בתקופה שישראל 10 לא שילמה את חובה.