מחלקת הנדל"ן במשרד עו"ד זליגמן "עורקת" למשרד שבלת

עו"ד ערן באלינט, שותף ומנהל מחלקת הנדל"ן בזליגמן, עזב את המשרד עם 3 עורכי דין נוספים מהמחלקה - והצטרף למשרד שבלת ■ עו"ד אלי זהר, ראש משרד זליגמן: "אנו מאחלים לכל מי שגדל פה הרבה הצלחה בדרכו"

לאחר הפוגה של כשנה בשוק עריכת הדין, שבמהלכה נרשמה אתנחתא מהפיצולים והמיזוגים בין המשרדים, מבצבצים עתה סימני התעוררות בקרב המשרדים הגדולים-בינוניים.

את הצעד המשמעותי הראשון מאז פרוץ המשבר עושה השבוע עו"ד ערן באלינט, שותף ומנהל מחלקת הנדל"ן במשרד זליגמן, שעוזב את המשרד יחד עם 3 עורכי דין מהמחלקה, ומצטרף כשותף נדל"ן למשרד שבלת.

באלינט ינהל מעתה את מחלקת הנדל"ן בשבולת יחד עם עו"ד מיכל ברק, השותפה שהובילה את פעילות הנדל"ן בפירמה.

עו"ד באלינט וגם עו"ד אלי זהר, ראש משרד זליגמן, מדברים היום (ד') על פרידה בטונים חיוביים.

לדברי באלינט, "פרישתי ממשרד זליגמן נעשית באווירה חיובית וברוח טובה. משרד שבלת הוא מהמובילים והגדולים בישראל ובעל מוניטין רב בטיפול בעסקאות בינלאומיות מורכבות. שילוב הכוחות עם מחלקת הנדל"ן הקיימת בשבלת, שיביא ליצירת מחלקת נדל"ן גדולה, מאוחדת ומגוונת - מהווה אתגר מרתק".

בזליגמן לא חוששים

לדברי זהר, שקיבל את הבשורה על עזיבת בליאנט שלשום (ב'), "ערן גדל במשרדנו, ואנחנו מאחלים לכל מי שגדל פה הרבה מאוד הצלחה בדרכו".

עם זאת, ל"גלובס" נודע כי העזיבה לא היתה "נעימה" כפי שמנסים השניים להציג. גורם במשרד זליגמן אומר כי לעו"ד באלינט, שניהל את מחלקת הנדל"ן יחד עם עו"ד רחל זכאי - היועצת המשפטית לשעבר של מינהל מקרקעי ישראל שהצטרפה למשרד לפני כשנה - היה קצת צפוף בשדרת הניהול. באלינט, שהקים את מחלקת הנדל"ן במשרד ב-2003, הרגיש שה"בייבי שלו" כבר לא לגמרי שלו.

מאז הוקמה, כשבאלינט כיהן כעורך דין יחיד בה, גדלה והורחבה מחלקת הנדל"ן בזליגמן, והיא מונה כיום 6 עורכי דין. שלושה מהם - עוה"ד נוי אורלינסקי, אייל גבאי ואבי סביצקי - עוזבים היום עם באלינט, כך שהמחלקה מאבדת חצי מכוח-האדם שלה, לרבות האדם שעמד בראשה.

במסגרת עבודתו בזליגמן טיפל באלינט בעסקאות מקרקעין מהגדולות במשק, לרבות מכירת קניון הגבעה לחברת הביטוח הראל תמורת 200 מיליון שקל; מכירת קניון הדר בירושלים תמורה 130 מיליון שקל; ופרויקטים רבים לבנייה בכל הארץ. חלק מלקוחותיו, בהם קבוצת גינדי, עוברים איתו למשרד שבלת.

במשרד זליגמן לא חוששים מכך. אנשיו מבהירים כי לעו"ד זכאי, ראש המחלקה, יש לקוחות ופרויקטים ענקיים בהובלתה. לדבריהם, ככל הידוע להם, אף אחד מלקוחות המשרד אינו מתכוון לעזוב עם באלינט.

באלינט עצמו מבקש להתרכז במעבר לשבלת. "אני עובר כעת לשבלת כשותף עם ותק של 20 שנה בתחום הנדל"ן, וכעורך דין המטפל בעסקאות נדל"ן מורכבות ובפעילות שוטפת של חברות בנייה. עיקר עיסוקי מתמקד כיום בפרויקטים לבנייה בהיקפים גדולים ובקבוצות רכישה".

לדברי באלינט, כבר בשנת 2004 זיהה את השינוי שעומד לחול בשוק הנדל"ן, כאשר חברות בנייה חדשות יחסית נכנסו לתחום. "ליוויתי ואני מלווה גם היום מספר חברות כאלה שהפכו לאחרונה לדומיננטיות. כך, למשל, אני מלווה אישית את חברת גינדי השקעות מתחילת דרכה ועד להפיכתה לאחת מחברות הנדל"ן המובילות בארץ. במהלך השנים פיתחתי פרקטיקה נרחבת בתחום קבוצות הרכישה, תוך מתן מענה לתחום מורכב זה לצד ליווי של חברות יזמיות. כך למשל, לאחרונה, במהלך הטיפול במכרז דרום הקריה בתל-אביב, טיפלנו באותה עת גם במבצע 'חבר' של גינדי ברמת-אביב, שם מוקם פרויקט בן 92 יחידות-דיור".

מענה מקיף יותר

משרד שבלת - מהמובילים בישראל בתחום המסחרי-עסקי - מונה כ-100 עורכי דין. שבלת מספק שירותים בכל תחומי המשפט המסחרי (one stop shop), עם דגש חזק על עסקאות בינלאומיות, מיזוגים ורכישות, היי-טק, שוק ההון וליטיגציה מסחרית.

לשבלת סניף בניו-יורק ונציגות בשנחאי, בשיתוף עם משרד עורכי הדין הגדול בסין. הצטרפות באלינט למשרד תרחיב משמעותית את פעילות הנדל"ן שלו, כפי שעולה בקנה אחד עם תוכנית המשרד לשנת 2010.

על בחירת באלינט אומר עו"ד יעקב ישראלי, שותף בכיר בשבלת: "באלינט מביא עימו הרבה ניסיון, ידע ומוניטין בתחום הנדל"ן, ויתרום להגדלת הפעילות בתחום חשוב זה. צירופם של עו"ד באלינט ואנשי צוותו הוא ביטוי נוסף למדיניותנו לתגבור ולחיזוק צוות המשרד באנשי מקצוע מוכשרים ומיומנים. הצירוף יאפשר למשרד לתת מענה מקיף יותר ברמה מקצועית הגבוהה ביותר בתחום הנדל"ן, על היבטיו השונים והמגוונים".