ערב העברת השליטה ליוסי מימן: 012 סמייל מציגה רבעון חזק

רשמה שיפור בכל הפרמטרים התפעוליים, וצירפה 16 אלף מנויים לרשת הטלפוניה * המנכ"ל, הנדלר: הטלפוניה היא מנוע צמיחה חשוב מאוד עבורנו

בתחילת השבוע סיכמו שאול אלוביץ', בעל השליטה ב-012 סמייל, ואיש העסקים יוסי מימן, על מכירת עסקיה הנוכחיים של סמייל לאמפל של מימן לפי שווי חברה של 1.2 מיליארד שקל. הדבר נעשה במטרה לקדם את קבלת האישורים הרגולטוריים הדרושים להשלמת השתלטותו של אלוביץ' על בזק.

מימן גבר על גורמים רבים בשוק התקשורת ומחוצה שלו, שהביעו עניין בהשתלטות על סמייל, בהם פטריק דרהי (HOT), אילן בן-דב (פרטנר), זכי רכיב ורמי שביט. "מבחינתנו, 012 סמייל היא חברה בשליטה מלאה: תזרימית, רווחית ויציבה", אמרה אתמול ל"גלובס" אירית אילוז, סמנכ"לית הכספים של אמפל, בהסבר לרכישה המפתיעה. דוחות 012 סמייל שפורסמו היום תומכים בדברי אילוז, ומעניקים הסבר לבאזז שנוצר סביבה בתעשייה.

012 סמייל דיווחה היום על רבעון נוסף של שיפור בכל הפרמטרים התפעוליים בשני תחומי הליבה שלה - אינטרנט וטלפוניה. הישגיה של החברה בשנה האחרונה בולטים לחיוב על רקע ההאטה הכלכלית והתחרות הגוברת בשוק התקשורת. כך, הכנסות החברה ברבעון השלישי צמחו בכ-4% בהשוואה לרבעון המקביל אשתקד, לסך של 294 מיליון שקל.

בחלוקה על פי מגזרים, ההכנסות משירותי אינטרנט בפס רחב צמחו ב-6% ל-148 מיליון שקל, ומשירותי הטלפוניה בכ-3% לסך של 146 מיליון שקל. בסיכום תשעת החודשים הראשונים של השנה, רשמה החברה צמיחה של 7.4% בהכנסות ל-869 מיליון שקל.

הרווח התפעולי של החברה צמח ברבעון השלישי בכ-11% ועמד על 37 מיליון שקל, ומתחילת השנה הוא הסתכם ב-118.8 מיליון שקל, צמיחה של 22% בהשוואה לתקופה המקבילה אשתקד. ה-EBITDA רשם גם הוא גידול מרשים ברבעון, של כ-11% ל-70 מיליון שקל.

השורה התחתונה הושפעה ברבעון מהוצאות המימון בסך 21.7 מיליון שקל, שאיפסו סעיף זה לתקופה ינואר-ספטמבר (לאחר הכנסות מימון במחצית הראשונה של השנה). בשורה התחתונה רשמה 012 סמייל רווח של 15 מיליון שקל, שיפור של 19% בהשוואה לרבעון המקביל אשתקד. בתשעת החודשים הראשונים של השנה צמח הרווח הנקי בכ-278% לעומת התקופה המקבילה, והסתכם ב-89.8 מיליון שקל.

הצמיחה חיפתה על הגידול בהוצאות

סטלה הנדלר, מנכ"לית 012 סמייל, ציינה היום כי לחברה יש כ-135 אלף מנויי טלפוניה (VOB), ופעילות זו היא מנוע צמיחה חשוב מאוד עבורה, לצד הצמיחה במספר מנויי האינטרנט. לדברי הנדלר, החברה גייסה 16 אלף מנויים חדשים לרשת הטלפוניה ברבעון האחרון.

הנדלר הוסיפה, כי "הוצאות המימון של החברה, שגדלו ברבעון השלישי, השפיעו לרעה על תוצאותיה, ולמרות זאת היא מציגה שיפור בכל המדדים התפעוליים". הגידול בהוצאות המימון הוא תוצאה של התחזקות השקל מול הדולר.

בהתייחסות לעסקת 012 סמייל ויוסי מימן, ציינה הנדלר כי מכירת הפעילות היא צעד חשוב בעסקת רכישת השליטה בבזק, אותה הם מצפים לסגור לפני ה-25 באפריל 2010. *